سرلشکر بیل مکانیکی: ما قصد تجاوز به کسی را در سطح استراتژیک نداریم

سرلشکر بیل مکانیکی: ما قصد تجاوز به کسی را در سطح استراتژیک نداریم

روز جدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به امنیت پایدار کشور نمونه تاکید کرد: از توسعه توان دفاعی و بازدارندگی کشور لحظه ای و ثانیه ای غفلت نکرده ایم.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در اجلاس سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه به تشریح وضعیت خطیر تاریخی و رویدادهای منطقه ای و بین المللی پرداخت و بر اهمیت هماهنگی تاکید کرد. ، همکاری، هم افزایی و همپوشانی استراتژی ها و اقدامات. نیروهای مسلح و سیاست خارجی کشور گفت: در 43 سال گذشته با یکسری توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و اتفاقاتی که در آن روزها بر بدنه‌ای از سازمان دفاعی افتاد، مواجه بودیم، اما این تحریم‌ها و برعکس فشارها باعث مقاومت و شکل گیری روحیه خودباوری و خودباوری و بستن کمربند تلاش در مجموعه دفاعی کشور شد.

وی با اشاره به امنیت پایدار مثال زدنی کشور تاکید کرد: لحظه ای و ثانیه ای از توسعه توان دفاعی و بازدارندگی کشور غفلت نکرده ایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در پاسخ به اقدام نظامی جهانی علیه کشور عزیزمان، تدابیر و راهکارهای متعددی در دستور کار دفاعی کشور قرار گرفت که به برکت خون شهدا و سپس خطاب به مقام معظم رهبری: «صنعت دفاعی کشور ما به نقطه رشد، تشویق، رشد و بازدارندگی رسیده است که امروز جسارت تهاجم به میهن اسلامی را نمی دهد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: راهبردها و اهداف ما در حوزه بازدارندگی مبتنی بر اندیشه، تفکر، دکترین، سیاست، روش و تاکتیک هوشمندانه بومی و ایرانی است نه موشکی و مطابق با مقتضیات انقلاب اسلامی و سطح و نوع. از تهدیدات علیه کشور.تشکیل شد.

وی افزود: نیروهای ما با وجود اطمینان به وضعیت بازدارندگی کشور هیچ گاه تهدید در مقابل دشمن را دست کم نگرفته و آمادگی حداقل تهدید در عرصه راهبردی و حداکثر هوشیاری متناسب با وضعیت دشمن را دارند.

وی گفت: در سطح راهبردی قصد تهاجم به کسی را نداریم اما در سطح عملیاتی و تاکتیکی آماده پاسخ قاطع و تهاجم سریع و سنگین به دشمن هستیم. حکم عین الاسد و همچنین استقرار پهپاد راهبردی رژیم تروریستی آمریکا در آب های سرزمینی کشور با سامانه های بومی و ایرانی، به ویژه برای دشمنان ماجراجو آموزنده و آموزنده است.

وی تاکید کرد: راهبرد همسایگی جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروهای مسلح در مقابل کشورهای همسایه مبتنی بر انسجام و هم افزایی، دوری از هرگونه تنش و سوء تفاهم و در عین حال تقویت و توسعه روابط و همکاری های همه جانبه به ویژه در حوزه دفاعی است. و امنیت اعتمادسازی حداکثری، تنش زدایی، امنیت و تولید برق از اصول اساسی راهبردها و سیاست های دفاعی کلان جمهوری اسلامی ایران است و همواره به تقویت و گسترش روابط و همکاری های دفاعی و منطقه ای با کشورها به ویژه همسایگان می اندیشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ابراز خرسندی از اراده و تلاش موجود برای ارتقای هماهنگی و تقویت بین وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح و اعلام آمادگی برای توسعه و تقویت فرآیندهای در حال انجام، ظرفیت‌سازی لازم را اعلام کرد. صلح با ظرفیت و قابلیت های ایجاد شده در نیروهای مسلح و آموزش یگان ها و نیروهای آموزش دیده، آماده مشارکت و ایفای نقش در روند صلح و آتش بس در مناطق جنگ زده و فراتر از آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید