سرماخوردگی بگیرید، تاج نگیرید!

سرماخوردگی بگیرید، تاج نگیرید!

روز جدید مطالعات نشان داده اند که سلول های T ساخته شده توسط سایر کروناویروس ها می توانند ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی کنند. ویروسی که باعث بیماری کووید می شود. در یک مطالعه جدید، محققان کالج امپریال لندن دریافتند که وجود این سلول‌های T در طول مواجهه با کووید 19 می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

این یافته‌ها ممکن است طرحی برای واکسن‌های نسل دوم جهانی برای جلوگیری از گونه‌های مختلف کووید ۱۹، از جمله آمیکرون، ارائه دهد. دکتر ریا کاندو، نویسنده اصلی این مطالعه از مؤسسه ملی امپراتوری قلب و ریه، گفت: قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2 همیشه منجر به عفونت نمی شود و ما مشتاقیم دلیل آن را ببینیم. افرادی که به دلیل سرماخوردگی دارای سطوح بالاتری از سلول های T هستند، کمتر در معرض ابتلا به کووید 19 هستند.

دکتر کاندو گفت: “در حالی که این یک کشف مهم است، اما فقط نوعی محافظت است و من تاکید می کنم که هیچ کس نباید به تنهایی به آن تکیه کند.” در عوض، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر تاج این است که به طور کامل واکسینه شوید، از جمله دریافت دوز تقویت کننده. برای این مطالعه، کوندو و همکارانش نمونه های خون 52 نفر را که در سپتامبر 2020 با یک فرد مبتلا به کووید 19 زندگی می کردند، تجزیه و تحلیل کردند. در بین 26 نفری که مبتلا به کووید 19 نبودند، “سطوح قابل توجهی بالاتر” سلول های T ناشی از قرار گرفتن در معرض آن وجود داشت. به کروناویروس های سرماخوردگی

سلول‌های T مورد مطالعه در این مطالعه «واکنشی متقابل» در نظر گرفته شدند و می‌توانند پروتئین‌های SARS-CoV-2 را شناسایی کنند. آنها با هدف قرار دادن پروتئین های موجود در ویروس SARS-CoV-2 به جای میخ های سطحی، پروتئین هایی که به ویروس اجازه می دهند به سلول ها حمله کند، محافظت می کنند.

واکسن‌های کنونی کووید ۱۹ پروتئین اسپایکی را هدف قرار می‌دهند که احتمال جهش بیشتری نسبت به پروتئین‌های درون‌زا دارند. به عنوان مثال، Omicron دارای چندین جهش در پروتئین های سنبله است که ممکن است به آن اجازه دهد تا از واکسن فرار کند. به گفته محققان، داده ها نشان می دهد که گام بعدی در توسعه واکسن تاج ممکن است تمرکز بر پروتئین های داخلی باشد. پروتئین‌هایی که می‌توانند محافظت پایدار ایجاد کنند، زیرا پاسخ‌های سلول‌های T طولانی‌تر از پاسخ‌های آنتی‌بادی هستند که طی چند ماه پس از واکسیناسیون ناپدید می‌شوند.

نویسنده و مدیر ارشد این مطالعه گفت: «واکسن‌های جدیدی که حاوی این پروتئین‌های درون‌زا و محافظت‌شده هستند، که پاسخ‌های محافظتی گسترده‌ای به سلول‌های T ایجاد می‌کنند، باید بتوانند در برابر گونه‌های فعلی و آینده SARS-CoV-2 مقاومت کنند.» عفونت برای محافظت

لازم به ذکر است که نویسندگان این مطالعه با اشاره به اینکه این مطالعه دارای حجم نمونه کوچک و فاقد تنوع قومی است، گفتند که بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها، برای تعیین تأثیر دقیق سلول‌های T ناشی از سرما بر ایمنی بیماری، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. . به تاج اشاره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید