سرمایه گذاری خارجی 5 میلیون دلاری با اجرای طرح رشد در کرمان


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840539

سیدمهدی طبیب زاده گفت: اتاق بازرگانی کرمان در راستای جذب سرمایه و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی; او طرح رشد را ایجاد کرد و منجر به سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری خارجی در یک پروژه کود شیمیایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: حدود 10 سال است که شعارهای آغاز سال از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد تولید اقتصادی مشخص شده است. شرایط خاص کشور


شعار 10 ساله رهبر معظم انقلاب رنگ و بوی اقتصادی داشت
وی تاکید کرد: عوامل و موارد زیادی به عنوان موانع تولید وجود دارد که اجازه شکوفایی استعدادهای ناب متخصصان و تولیدکنندگان را نمی دهد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه نیازمند رفع موانع تولید در استان هستیم، افزود: همچنین باید راهکارهایی ارائه کنیم که تولید را احیا کند و دولت نیز باید مشوق هایی را برای تولیدکنندگان قائل شود.

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی اتاق بازرگانی کرمان
سیدمهدی طبیب زاده گفت: دو هدف اصلی اتاق بازرگانی کرمان بررسی وضعیت فعلی واحدهای تولیدی و دلایل رکود آنها و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و متوقف شده در استان بود که می توان یکی از این دو هدف را انجام داد. توانبخشی شده یا نه، گزینه دوم به این معناست که باید راه دیگری برای آنها در پیش گرفت.

ارائه مشاوره رایگان مشکل 167 واحد صنعتی را در سال گذشته حل کرد
رئیس اتاق بازرگانی اذعان داشت: در سال 1400 از 178 واحد اقتصادی که از مشکلات بیمه ای و مالیاتی رنج می بردند مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد بسیاری از دلایل رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی نادیده گرفتن قوانین اقتصادی بوده است. مشاوره رایگان برای رفع مشکل ۱۶۷ واحد صنعتی راه اندازی شده است.
وی وجود مجموعه واحد برای حمایت و مدیریت صادرات استان را همواره ضروری دانست. تصمیم مناسب گرفته می شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی برای توسعه تولیدات کوچک و متوسط
سید مهدی طبیب زاده افزود: برای توسعه صنایع کوچک و متوسط ​​در استان به دلیل اینکه این رینگ تنها نقطه اتصال واحدهای صنعتی بزرگ است، لازم بود قوانین حمایتی برای آنها ایجاد شود. تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان صمت، شرکت شهرک ها و اتاق های بازرگانی منعقد شد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان تاکید کرد: بانک اطلاعاتی متشکل از 78 شرکت پیمانکاری، 62 شرکت دانش بنیان، 197 شرکت رشد یا پیش رشد و 46 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری توسعه برای حمایت از خرد تهیه و ارائه شده است. صنایع، صنایع بزرگ و سرمایه گذاران.
وی به مشکلات ناشی از صادرات غیرعلمی به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: هر ساله به دلیل اینکه استانداردهای هر کشور را از نظر کود، سم و… نمی دانیم، باعث می شود یک محموله صادر و مرجوع شود. به همین دلیل شرکت گیرافت در راستای کنترل کیفیت محصولات کشاورزی، از اتاق خرید تجهیزات آزمایشگاهی حمایت کرد و امکان ارائه گواهی سلامت برای محصول فراهم شد.

سرمایه گذاری خارجی 5 میلیون دلاری با اجرای طرح رشد در کرمان
طبیب زاده اذعان داشت: اتاق بازرگانی کرمان در راستای جذب سرمایه و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی؛ ایجاد برنامه رشد و منجر به سرمایه گذاری خارجی 5 میلیون دلاری در پروژه کود شیمیایی، سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی در کیت های آزمایشگاهی، تولید شیرینی و بیسکویت با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و پروژه صنعتی تولید آمونیاک. با ظرفیت 60000 تن در سال.
وی افزود: در سال 1400 فرآیند عارضه سازی در 15 بنگاه صنعتی استان برای بررسی وضعیت بلوغ انجام شد و راهکارهای اجرایی مناسبی برای احیای این واحدها اتخاذ شد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان راه اندازی اطلس سرمایه گذاری را از مهمترین اقدامات این مجموعه دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های الکترونیکی مناسب برای معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان ضروری است ضمن اینکه بانک اطلاعاتی بیش از 6000 آمار در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری تهیه و در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

ثبت نام 7684 نفر در سامانه پنجره های واحد الکترونیکی در سال 1400
طبیب زاده در خصوص ساماندهی و توسعه مشاغل داخلی از ثبت نام 7 هزار و 684 نفر در سامانه 1400 پنجره ای خبر داد و گفت: از 11 هزار و 139 متقاضی به صورت مستقیم در بانک پذیرفته شده و در مجموع 5 هزار و 143 فقره تسهیلات به بانک پرداخت شده است. متقاضیان . .
وی به صدور مجوز برای ناوگان حمل و نقل خارجی اشاره کرد و گفت: تا کنون ناوگان خارجی 85 سانتی متری افغانستان در کابل، هرات، شیرخان، هرات و نیمروز کار ترانسپورت و 2500 تن محصولات کشاورزی را از جنوب آغاز کرده است. استان ها به افغانستان صادر شد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق شدیم 13 سهم را از اموال بانک حذف و یا از تملک آنها توسط سیستم بانکی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید