سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خط آخر را فریاد زد: متاسفم برای فوتبال ایران!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خط آخر را فریاد زد: متاسفم برای فوتبال ایران!

نشست خبری یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در سازمان لیگ برگزار شد و وی به تشریح آخرین شرایط شیرهای سرخ پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گل محمدی در ابتدا گفت: اتفاقات تلخ و دردناکی را شاهد بوده ایم. من می خواهم به خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند تسلیت بگویم و برای آنها صبر و شکیبایی آرزو می کنم. بازی مهمی در پیش داریم. دربی حساسیت خاص خودش را دارد. می دانیم که مردم چقدر نسبت به این بازی حساس و سرسخت هستند. ما با قدرت و آمادگی کامل به این دیدار خواهیم رفت. انشاالله بازی خوبی مقابل یک رقیب قدیمی داشته باشیم. من شخصاً برای آنها احترام زیادی قائل هستم.

وی افزود: هر چند یک سری مشکلات عجیب به وجود آمد اما نباید به آن فکر کرد. کسب سه امتیاز برای ما مهم است. هر تیمی که تمرکز خوبی داشته باشد و از فرصت های خود به خوبی استفاده کند، برنده خواهد شد. امیدوارم شاهد بازی جذابی باشیم و هوادارانی که این مسابقه را تماشا می کنند لذت ببرند.

سرمربی پرسپولیس درباره جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا و اینکه گفته می شود در تمرینات اخیر پرسپولیس بی انگیزه بوده صحبت کرد. او حتی فیلم بازی را از تحلیلگران ما گرفت. تمرکز خوبی برای بازی بود. نمی دانم بعد از تمرین چه شد که تصمیم گرفت ایران را ترک کند. من خودم هنوز سرهنگم نمی دونم دلیلش چی بود. کاری که می توانم انجام دهم این است که مشکل را فراموش کنم و به بازیکنانم روحیه بدهم و از آنها بخواهم با جان و دل بازی کنند. ورثه با تمام وجود مساوی استقلال هستند.

گل محمدی درباره برگزاری دربی های بدون تماشاگر گفت: فوتبال ما مشکلات زیرساختی زیادی دارد. قطر جام جهانی را با کمترین مشکل با ورزشگاه های مجهز برگزار کرد. من نمی خواهم خودمان را با قطر مقایسه کنیم. از نظر ساختار با کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین خیلی عقب هستیم. دربی استقلال و پرسپولیس یکی از 10 دربی بزرگ جهان است. چند روز قبل ما نمی دانیم این مسابقه برگزار می شود و تماشاگران حاضر می شوند یا خیر. هیچ توقعی وجود ندارد. این ورزشگاهی است که 50 سال پیش تیم های ملی استقلال و پرسپولیس در آن بازی می کردند. ما در حال لنگ زدن به محدوده هستیم. این چیزها در فوتبال ایران عادی و فراوان است.

وی با اشاره به آلودگی هوا و تمرین و مسابقه در این شرایط خاطرنشان کرد: باید در این آلودگی تمرین کنیم. شرایط بازی و تمرین متفاوت است. هیجان و نبض زیادی در بازی وجود دارد. تمرینات شرایط کنترل شده ای دارند و قابل کنترل هستند. برخی با ماسک تمرین می کنند، اما در مسابقه کاری نمی توان انجام داد. روزهای زیادی خواهیم داشت که شرایط آب و هوایی اینگونه باشد. اینکه چرا باید شرایط آب و هوایی اینگونه باشد بحث دیگری است و اگر صحبت کنیم می گویند دور از ذهن است.

سرمربی پرسپولیس همچنین داشتن صفحه توئیتر را تکذیب کرد و افزود: حساب کاربری که به نام من جعل می شود جعلی است! عجیب است که او تیک آبی گرفت و باید از ایلان ماسک بپرسید! من در توییتر فعال نبودم و نیستم و اینستاگرامم هم بسته است. تعجب می کنم که چطور تیک آبی دارد!

گل محمدی با بیان اینکه شیخ دیابات مصدوم است گفت: دیاباته مشکل دیگری ندارد و به دلیل مصدومیت به بازی فردا نمی رسد. هنوز دو سه هفته کار مونده.

وی در بخشی دیگر از این نشست خبری درباره مشکلات باشگاه پرسپولیس گفت: مشکلاتی وجود دارد. در اوج تمرین، چند تمرین را از دست دادیم و اردو لغو شد. سعی می کنیم با آمادگی وارد بازی ها شویم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قرارداد عیسی آل کثیر گفت: با عیسی و باشگاه صحبت کردم. این فقط در مورد توافق بین عیسی و باشگاه است. امیدوارم در یکی دو جلسه مشکل حل شود. من مشکل خاصی برای جذب این بازیکن ندارم. فکر می‌کنم این هفته یکی دو جلسه داشته باشیم و کار را با هم انجام دهیم.

گل محمدی درباره اینکه آیا ترجیح می دهد با این شرایط دربی قبل از شروع جام جهانی برگزار شود؟ وی گفت: این روزها نمی توانستیم پیش بینی کنیم اما قطعا قبل از جام جهانی اگر دربی بود تیم ما در ریتم مسابقات بود و ریتم خوبی داشتیم. در این صورت شاید دربی برای ما بهتر باشد. ما نمی توانیم به اتفاقات گذشته فکر کنیم و بگوییم که آرزو می کنیم به هر حال چنین باشد. بازی فردا برای ما مهم است. بازیکنان انگیزه زیادی از خود نشان دادند. فکر می کنم با آمادگی خوبی وارد مسابقات خواهیم شد.

وی در خصوص دلیل واقعی جدایی لوکادیا از پرسپولیس و زمان بازگشتش گفت: دقیقا نمی دانم چرا رفت و چه زمانی برمی گردد.

گل محمدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازیکنان مصدوم پرسپولیس از جمله بیرانوند و امیری بعد از جام جهانی گفت: وضعیت بیرانوند خوب است و با ماسک تمرین می کند. وحید امیری هم مشکلی نداشت.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه نگران لو رفتن ترکیب تیمش قبل از بازی با استقلال نیست؟ وی یادآور شد: ارتباط خبرنگاران و فضای مجازی به قدری قوی شده است که نمی توانم جلوی آشکار شدن این ترکیب را بگیرم. من هیچ حساسیتی در ارسال اخبار ترکیب ندارم. ما تا جایی که می توانیم اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد، اما واقعا سخت است. من زیاد درگیر این موضوع نیستم ترکیب ها بسیار قابل پیش بینی هستند. مثلاً با تیمی که با آن بازی می کنیم، شاید 95 درصد ترکیب آنها را بشناسیم. ما همچنین اطلاعاتی را از رقبا دریافت می کنیم. شاید بازیکنی به این طرف یا آن طرف برود. هیچ کس نمی تواند ترکیب آن را مخفی نگه دارد.

گل محمدی درباره برنامه هایش برای خط حمله در غیاب دیاباته و لوکادیا برای داربی گفت: هر دو بازیکن در آن پست بازیکنان خاصی بودند و غیبت آنها خالی از تاثیر نیست. امیدوارم جای آنها را با دوندگی و تمرکز بیشتر پر کنیم. مهاجمان دیگر ما هم آماده هستند و امیدوارم مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: شاید شرایط آنطور که ما می خواستیم پیش نیامده اما ما یک تیم هستیم. ما فقط 11 نفر در میدان نیستیم. همه بازیکنانی که با ما تمرین می کنند انگیزه خاص خود را دارند. من به تیمم ایمان دارم و مطمئنم آنها با تمام وجود برای تیم بازی خواهند کرد و این باعث دلگرمی است.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: بحث مصدومیت و محرومیت چند بازیکن بود. عملکرد ما خوب بود اما به دلیل دو تصادف و نداشتن تجربه بازی را باختیم. در حالی که جام در دست ما بود.

گل محمدی در خصوص وضعیت مجوز حرفه ای باشگاه و حضور آن در آسیا، تصریح کرد: اینها سوالات مدیریتی است و باید از سوی مدیران یا مسئولان فدراسیون مطرح شود.

وی درباره تاثیر عدم حضور تماشاگران در دیدار پرسپولیس و استقلال گفت: حضور تماشاگران در ورزشگاه روحیه ورزشگاه و شور و نشاط بازیکنان را افزایش می دهد. متاسفانه این دربی بدون تماشاگر برگزار می شود. تنها کلمه ای که می توانم در مورد این وضعیت بگویم، برای فوتبال ایران «متاسفم» است.

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره اینکه آیا فکر می کند کارلوس کی روش باید در تیم ملی بماند یا خیر، گفت: تمرکزم روی دربی است و درباره کی روش و تیم ملی حرفه ای صحبت نمی کنم. به طور کلی عملکرد یک مربی بر اساس نتایج او سنجیده می شود. کارشناسان و کارمندان فدراسیون از آنها تبعیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید