سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از این انتخاب شده است

سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از این انتخاب شده است

حسین فرکی سرمربی سابق تیم ملی ایران و سرمربی سابق نفت تهران، فولاد و سپاهان با انتقاد از کارلوس کی روش از انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی حمایت کرد.

اکثریت از نتایج تیم ملی راضی نبودند

با پشت سر گذاشتن جام جهانی اکثریت هواداران از شرایط و نتایج تیم ملی راضی نبودند، تنها نکته رضایت بخش در بین افکار عمومی قبل از جام جهانی بود که با توجه به حاشیه هایی که در تیم ملی به وجود آمد، برای انتخاب سرمربی، برای کنترل این حواشی. امروز همانطور که اشاره کردید زمان زیادی تا جام ملت ها باقی نمانده و وضعیت فوتبال ما بعد از جام جهانی در رکود، سکوت و خواب آلودگی است که این سوال افکار عمومی و هواداران تیم ملی را برانگیخته است. در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی چه تصمیمی خواهد گرفت. فکر می کنم فدراسیون فوتبال باید هر چه سریعتر این موضوع را روشن کند و تیم ملی فوتبال ما وقت را تلف نکند و تکلیف کادر فنی مشخص شود تا هر چه زودتر آماده سازی تیم ملی به موقع آغاز شود. تا جام ملت ها باقی می ماند.

این نقطه ضعف ماست که برای کنترل لبه ها به سمت او رفتیم

کی روش از نظر فنی در 8 سال گذشته و در 2 دوره از سرمربیگری ایران در جام جهانی آزمون خود را پس داده بود و حضورش در آن دوره از نظر فنی تاثیری نداشت. اگرچه انتظار می رفت تیم ملی مانند استرالیا، کره، ژاپن و عربستان و سایر تیم های آسیایی در جام جهانی نمایش هجومی، زیبا و قدرتمندی داشته باشد، اما جدا از احساساتی که داشتیم، در تیم ملی شاهد چنین اتفاقی نبودیم. مقابل ولز بازی کرد. اما در دو دیدار دیگر تیم ملی عملکرد خوبی نداشت و این دلایل خود را داشت که دلیل آن بازیکنان و جو حاکم بر قطر بود که فضای خوبی نداشت. همان طور که اشاره کردم دلیل آمدن کی روش کنترل حواشی بود و این یک ضعف بزرگ برای فوتبال ما و کشور بزرگی مثل ایران است که کسی برای کنترل و مدیریت آن حواشی نبود و مجبور شدیم از یک خارجی استفاده کنیم. این انتقال مصادف با انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس شد و تبدیل به یک تاکتیک تبلیغاتی شد و تغییراتی روی نیمکت تیم ملی ایجاد شد اما با وجود حضور کی روش همچنان درگیر مسائل حاشیه ای بودیم.

اخراج اسکوچیچ غیراخلاقی بود

در آن زمان که دراگان اسکوچیچ اخراج شد، موافقت نکردم که او را ترک کنم و او مجبور شد کار را انجام دهد و تیم را به جام جهانی برساند. هر مربی می تواند نقاط ضعف و قوتی داشته باشد اما اگر به نتایج نگاه کنیم تیم ملی با این مربی فوق العاده به نتیجه رسید و با اخراج اسکوچیچ غیراخلاقی عمل کردیم. البته کار در دست او نبود و تیم ملی مسیر اشتباهی را طی کرده بود و هرکسی که در آن زمان می خواست در فوتبال نامی برای خود دست و پا کند مانع می شد و این تنش ها باعث اخراج او شد. باید پرونده جام جهانی را ببندیم و برای آینده فوتبال برنامه ریزی کنیم. آینده فوتبال نیاز به دگرگونی دارد، نیاز به نیروی جدید و بنزین سبز دارد تا بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران در جام ملت ها و جام جهانی آینده پاسداری کنیم.

اگر کی روش بماند، آینده فوتبال ایران تیره و تار خواهد بود

آینده فوتبال ایران با ماندن کی روش سیاه و تاریک بود و نمی توانستیم به آینده خوشبین باشیم. من کاری به شخصیت ها ندارم، فوتبال ما محدود به بازیکنانی است که در جام جهانی حضور داشته اند، قبل از این مسابقات 10، 12 جوان به اردو می رفتند اما این فقط یک نمایش بود و همان تیمی بود که به تورنمنت رفت. کی روش در گذشته بازی می کرد. دفعه قبل کار کرد در جام جهانی به جای 5 یا 6 بازیکن فعلی می توانستیم چند بازیکن جوان را به این مسابقات ببریم تا به تجربه آنها بیافزاییم، شاید آنها بازی نمی کردند اما تجربه حضور در تیم ملی را بیشتر می کردند. این اتفاق نیفتاد . ادامه چنین روندی علاقه مندان به فوتبال را ناامید خواهد کرد، هرچند فوتبال ایران شاید با توجه به رکوردها و افتخارات قبلی، چهره خوبی در فوتبال آسیا داشته باشد، اما اکنون از دوران خود خالی است و چیزی برای ارائه ندارد. این شرایط باعث شده تا افرادی که فوتبالدوست هستند، تمایلی به حضور در زمین و خانه نشینی نداشته باشند و به دلیل این محدودیت ها ترجیح دهند فوتبال بازی نکنند.

روسای فدراسیون مربی مورد نظر را انتخاب کردند!

به تجربه بعدی تیم ملی با یک مربی ایرانی علاقه دارم، در بین مربیان مورد نظر مثل امیر گالنووی سابقه حضور در تیم ملی را دارد. البته در بین مربیان بومی فرصت های محدودی برای حضور در تیم ملی داریم و حیف است که دست فوتبال ایران در این زمینه خالی است و برای چیزی می جنگیم که وجود ندارد. گزینه های زیادی نداریم و مدیریت فدراسیون فوتبال به گزینه هایی که وجود دارد اعتقادی ندارد و جرات چنین تصمیمی را ندارد. از طرفی با مربی خارجی تیم ملی نتوانست به نتیجه برسد و به همین دلیل فدراسیون در هوا معلق است تا آینده نیمکت تیم ملی را رقم بزند. شاید مثل دفعه قبل مسئولان فدراسیون سیاست خودشان را دارند و واسطه نمی شوند. آنها تاس می اندازند تا گزینه خود را مانند قبل انتخاب کنند. تصور من این است که آنها گزینه خود را انتخاب کرده اند و منتظر هستند تا زمان بخرند و همان مربی مورد نظر خود را به نیمکت تیم ملی برگردانند.

بازیکنی که نباید سرمربی تیم ملی انتخاب کند!

بازیکن باید به تعهدات خود عمل کند و مربی ای را که انتخاب کرده است بپذیرد. اینکه بگوییم بازیکنان ما در اروپا هستند و سرمربی ایرانی را قبول ندارند، قابل قبول نیست. به هر حال لژیونرها از لیگ ایران وارد فوتبال اروپا شدند و مدیون مردم هستند و هر چه دارند از فوتبال ایران است. بنابراین وقتی در اختیار تیم ملی قرار می گیرند باید کاملا تابع باشند و در چارچوب برنامه های سرمربی فرصت های خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند. کسانی که نباید در مورد تیم ملی و انتخاب سرمربی و مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرند باید به این موضوع بپردازند و مهم این است که همه دست به دست هم بدهیم تا فوتبال ایران را به موفقیت مورد انتظار برسانیم.

فوتبال ایران آنقدر امتیاز دارد که دیگر پدیده نداریم

شرایط ما نسبت به قبل از کرونا تا امروز بسیار متفاوت شده است و همه چیز در سطح عادی و پایین لیگ در حال انجام است. مهمترین چیز بحث مخاطب است. پس از کرونا، هواداران در فوتبال جهان به ورزشگاه بازگشتند و حضور آنها کیفیت مسابقات را افزایش داد و به بازیکنان انگیزه بیشتری داد. بازیکنی که در ورزشگاه خالی بازی می کند و هیچکس بازی او را نمی بیند، کیفیت و کارایی کارش کاهش می یابد. همچنین فوتبال ایران در حاشیه است و ما در بلاتکلیفی هستیم و هر روز چند اتفاق حاشیه ای همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. رفتن به حاشیه و مسائل دیگر باعث شد نتوانیم بازیکن پدیده و با کیفیتی از دل لیگ پیدا کنیم.

هیات مدیره توانایی تصمیم گیری درست برای فوتبال ایران را ندارد

با توجه به تجربه و آموزش هایی که الان مدیران فدراسیون دارند باید تصمیمات بهتری گرفته شود. مهدی تاج، مهدی محمدنبی و منصور کنبرزاده سال هاست که در فوتبال حکمرانی کرده اند و بسیار توانا هستند. نگرانی من از هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس است که نمی توانند در مورد فوتبال تصمیم بگیرند و تصمیمات آنها بر اساس بی تجربگی و عدم آگاهی است. این نمونه ای از مشکلی است که نمی داند چقدر طول می کشد. من نمی خواهم به کسی توهین کنم، اما این یک واقعیت است. هیئت مدیره باید افراد بزرگی داشته باشد تا تصمیمات درست بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید