سرمربی جدید تیم ملی دچار وحشت می شود؟

سرمربی جدید تیم ملی دچار وحشت می شود؟

ماجرای حضور طولانی مدت کارلوس کی روش در فوتبال ایران از زوایای مختلفی قابل تحلیل است. این گزارش مفصل که حجم آن کمتر از یک کتاب نیست، باید توسط کارشناسان و منابع آگاه فوتبال بومی بررسی و تحلیل شود.

اگر خمیرمایه بحث ها به اندازه کامنت کنانی زادگان زیر پست کی روش باشد، برای فوتبال ایران فاتحه می خواند. یا یک جمله ساختگی و کنایه و اتهام که پرونده 3 حضور در جام جهانی و 2 جام ملت ها قابل باز شدن و بحث نیست.

بحث و جدل در اتوبوس نتیجه ای بهتر از اتفاقی که در فوتبال ما افتاد ندارد. همانطور که خود کنعانی ها این را می دانند، همه کسانی که از کی روش حمایت یا مخالف آن هستند نیز می دانند. کارلوس در دوران مربیگری خود در فوتبال ایران نکات مثبت و منفی زیادی داشت. می توان در زمان به سایه های روشن این دوره نگاه کرد، اما یکی دو جمله اساسی و ساده نمی تواند درباره روش و فیلم آن قضاوت کند.

سفر فوتبال ایران نباید در همان جایی متوقف شود که کی روش از قطار پیاده شد و رفت. برای حرکت رو به جلو و ادامه این مسیر باید سعی کنیم حرف های تازه ای به تصمیم گیرندگان فوتبال بزنیم.

احساساتی شدن و هجومی شدن به میدان فلانی نه فوتبال ایران را از این باتلاق نجات می دهد و نه وضعیت هواداران یا حریفان کی روش را بهبود می بخشد. اگر به همین ترتیب ادامه دهیم، شک نداریم که سرمربی بعدی سرنوشتی بهتر از کی روش نخواهد داشت. او چه مربی ایرانی باشد و چه گزینه خارجی، باید کارش را در تیم ملی ایران انجام دهد، اما اگر به گذشته برگردد و به اتفاقات گذشته نگاه کند، از آینده می ترسد.

چه کسانی فوتبال ایران را ترک کردند؟ اگر بحث جام جهانی 2022 مطرح نمی شد، خیلی وقت پیش آن را در این فوتبال نداشتیم. حالا که او برای همیشه ایران را ترک کرده است، باید به فکر دوران بعد از کی روش باشیم. به لحظاتی که در آینده این فوتبال رخ خواهد داد.

قرار نیست همیشه روی یک پاشنه بچرخد. بهتر است بعد از کارلوس شاهد تحول بزرگی در فوتبال ایران باشیم، اما انتقاد از دوران حضور او در تیم ملی نیاز به نظر کارشناسان دارد و این موضوع باید به دقت و به طور کامل بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید