سرنوشت رتبه بندی معلمان به اراده دولت بستگی دارد

سرنوشت رتبه بندی معلمان به اراده دولت بستگی دارد

مهرداد ویس کرمی به آخرین اخبار از لایحه رتبه بندی گفت: امشب این لایحه در دستور کار کمیته است که انشاالله برای رفع ایرادات به دادگاه ارسال می شود.

وی ادامه داد: ایرادات هیئت امنا به طبقه بندی مسائل مالی و بودجه ای آن از ابتدا تذکر داده شده بود اما برخی این تذکرات را مخالف لایحه می دانند.

نماینده مردم لرستان گفت: بودجه برای رتبه بندی سال 1401 25 هزار میلیارد است که با توجه به تغییر ارکانی مانند رفع محدودیت برای ماندن در ردیف های لایحه که فرهنگیان نیز از آن بهره مند شدند در بودجه دیده می شود. ، و همچنین حمایت کردیم بار مالی پروژه افزایش یافت.

وی گفت: در صورت تصویب دولت با تغییراتی که کمیته انجام داد، لایحه وارد میدان می شود و تصویب می شود اما در صورت عدم تصویب لایحه اولیه هفتاد و پنج مشکل دارد.

وی ادامه داد: اگر دولت افزایش بودجه پروژه را نپذیرد مجبور می شویم این موارد را حذف کنیم تا اصل لایحه ذبح نشود. اما اگر دولت این تغییرات را بپذیرد و منبع تامین مالی خود را مشخص کند، به تصویب شورا می رسد. ما از ابتدا هم همین را گفتیم اما عده ای خوششان نیامد و مشکل اصلی این لایحه از همان ابتدا بار مالی آن بود و تا زمانی که این موضوع حل نشود سایر موارد و در کل طرح حل نمی شود. قابل تایید نیست

وی گفت: امیدواریم در این زمینه به تفاهم برسیم که حداقل با تغییراتی که کمیسیون در برخی مواد انجام می دهد، ابهامات برطرف شده و قابل رفع است.

عضوکمیسیون آموزش و پژوهش مجلس با بیان اینکه بالاخره وقتی فرهنگیان می توانند نتایج رتبه بندی را ببینند، گفت: برای جلب رضایت هیات امنا ابتدا باید تغییراتی انجام شود که در این صورت تا انتها شاهد اجرای آن خواهیم بود. از سال. “

ویس کرمی گفت: اگر امروز و به طور کلی در این هفته به جمع بندی برسیم، رتبه بندی به دادگاه می رود و دادگاه با رای به هیات امنا می رسد و اگر دولت بار مالی را بپذیرد شورا خواهد شد. خوشحالم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.” .

وی در پایان گفت: متأسفانه دولت از ابتدا در این زمینه خیلی شفاف نبوده و این باعث ایجاد بلاتکلیفی شده است، در حالی که می دانیم دولت در تامین مالی آن درمانده نیست، بنابراین همه چیز به دولت بستگی دارد. . در جدول رده بندی خواهد بود.”

دیدگاهتان را بنویسید