سرنوشت سد پاوه رود به سد مشمپا گره خورده است/ با تصویب سد شهریار میانه می توان به تکمیل سد پاوه رود طارم امیدوار بود.


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839564

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه ممیزی ها در حال حاضر امکان دستیابی به اهداف اولیه پاوه رود را فراهم نکرده است، گفت: سرنوشت پاوه رود طارم به سرنوشت سد مشمپا گره خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل افشاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه تمامی 22 رودخانه شهرستان طارم مورد مطالعه قرار گرفته است، گفت: تنها 4 یا 5 رودخانه می توانند یک سد کوچک با ظرفیت 1.5 تا 2 میلیون متر مکعب احداث کنند، از طرفی شیب منطقه زیاد است. و مکان شماره برای ساخت یک سد بزرگ برای ذخیره حجم زیاد آب مناسب است.

وی با بیان اینکه منطقه ای در طارم شناسایی و مطالعه شده است تا بتوان سد بزرگی در این منطقه احداث کرد، افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن این مطالعه به دنبال راهکارهای زیست محیطی برای رفع کامل مشکلات خواهیم بود. با ساختن سد.”

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: آب 22 سرشاخه رودخانه طارم مورد استفاده مردم منطقه و کشاورزان است و تنها سیلاب های عمده از منطقه عبور می کند و خارج از محدوده است زیرا طارم چهار فصل است و تمام فصول سال از آب استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه سد پاوه رود تنظیمی است نه سد حفاظتی، تصریح کرد: در همان زمان که قرار بر ساخت سد مشمپا شد، پس از ورود آب به پواره باید آب در سد مشمپا ذخیره می شد. سد. رودخانه تنظیم آب باید در این سد ساخته شود، اما با حذف اهداف کشاورزی از سد مشمپا، پروژه سد پاوه رود متوقف شده تا ظاهر پروژه مشخص شود.

افشاری گفت: اگر سد شهریار در وسط آب تخلیه شود، امیدها برای تکمیل سد پاوه رود زنده می‌شود تا در راستای اهداف اولیه اقدام شود، زیرا می‌توان از این سد برای تنظیم آب سد شهریار نیز استفاده کرد. .

وی با اشاره به اینکه با بازنگری های انجام شده در حال حاضر امکان دستیابی به اهداف اولیه پاوهرود وجود ندارد، گفت: اعتباری برای پروژه تعلق نمی گیرد بنابراین باید ظاهر پروژه مشخص شود. تزریق نکنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید