سرنوشت سگ های ولگرد کجاست؟


ساعت: 23:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889708

وعده شهرداری تبریز برای جمع آوری سگ های ولگرد:

افزایش جمعیت سگ های ولگرد تبریز یکی از معضلات سال های اخیر است که شهرداری قول داده است در این ایام آن ها را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، یک سالی می شود که موضوع افزایش جمعیت سگ های ولگرد به معضلی بحرانی در تبریز تبدیل شده است و بسیاری از خانواده ها از ترس حمله این سگ ها جرأت خروج از خانه را ندارند. این وضعیت از زمانی شروع شد که شهرداری قرارداد با یک موسسه خصوصی را برای گرفتن سگ های ولگرد لغو کرد و این سگ ها در خیابان ها و محله ها قدم می زدند.

خردادماه بود که شهردار تبریز در گفتگو با آنایی از انعقاد قرارداد و آغاز جمع آوری سگ های ولگرد خبر داد. جاکوب هوشیار در این گفت و گو اظهار می کند: قراردادی با بخش خصوصی بسته شد و جمع آوری سگ های ولگرد آغاز شد.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت این سگ ها به دلیل رها شدن موضوع در دو سال اخیر است.

بزرگترین پناهگاه حیوانات در تبریز در حال ساخت است

معاون خدمات شهری شهرداری یکی از مناطق شهرداری تبریز صبح امروز از آغاز عملیات جمع آوری سگ های ولگرد خبر داد.

ارسلان رحیمی در گفت و گو با موضوع نجات و عقیم سازی سگ های ولگرد اظهار داشت: بنا به دستور شهردار تبریز و پس از انعقاد قرارداد رسمی بین شهرداری و انجمن حمایت از حیوانات، امداد و نجات سگ های ولگرد از امروز آغاز می شود. در مناطق 10 گانه تبریز و روزانه به پناهگاه های پردیس تحویل داده می شود.

وی با تاکید بر احیای سگ های ولگرد توسط ماموران شهرداری گفت: احیاء فقط با شوکر انجام می شود تا آسیبی به حیوان وارد نشود.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه دو تبریز افزود: پس از تحویل به پناهگاه; عقیم سازی، کرم زدایی و جابجایی انجام می شود و سپس رهاسازی می شوند که در کنار کنترل جمعیت سگ ها، حفظ چرخه اکوسیستم و رفع مشکلات شهروندان اقدام بسیار خوب و مهمی است.

وی در ادامه توضیح داد: شهرداری تبریز در حال ساخت سایت ویژه و پناهگاه حیوانات شهری است که بزرگترین پناهگاه کشور خواهد بود و دارای بیمارستان تخصصی است که تا چند ماه آینده تکمیل می شود و همچنین کلیه مراحل عقیم سازی، کرم زدایی و پلاک زدایی انجام خواهد شد. تکمیل شود با همکاری انجمن دامپزشکی و دامپزشکی در این سایت برگزار خواهد شد.

سرنوشت سگ های ولگرد کجاست؟

حال باید منتظر ماند و دید پس از اعتراض طولانی مردم تبریز، جمع آوری سگ های ولگرد به کجا خواهد رسید و آیا پس از مدت ها آرامش به خیابان ها بازخواهد گشت یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید