سرنوشت قهرمانی فرهاد مجیدی در دستان یک استقلالی

سرنوشت قهرمانی فرهاد مجیدی در دستان یک استقلالی

فولاد و استقلال از ساعت 19:45 امشب (شنبه 24 اردیبهشت 1401) در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دیداری که برای هر دو تیم بسیار مهم است. استقلال برای تثبیت جایگاه خود در بالای جدول و در نهایت کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و یکم و فولاد برای اثبات شایستگی های خود در طول فصل که می توانست جایگاه بالاتری در فوتبال ایران کسب کند.

آبی ها با 60 امتیاز در صدر جدول و فولادی ها با 42 امتیاز چهارم هستند. با این حال فولاد شانس کمی برای رسیدن به رده سوم لیگ دارد و اگر بتواند با استقلال که ظرفیت خودش را هم دارد پیروز شود، برای رسیدن به آن جایگاه قابل اعتمادتر خواهد بود. از طرفی استقلالی‌ها هم می‌دانند که اگر فولاد را در اهواز و پرسپولیس شکست دهند، مقابل سپاهان امتیاز از دست می‌دهند که به احتمال بسیار زیاد، احتمالا هفته آینده با برتری مقابل آلومینیوم اراک، قهرمانی‌شان نهایی می‌شود. در واقع استقلال بازی مقابل فولاد را پلی برای قهرمانی لیگ بیست و یکم می داند که تحلیل درستی است و باید به شدت روی این بازی و نتیجه آن حساس باشیم.

بدون شک این بازی را باید حساس ترین بازی نامید. جایی که فرهاد و نکو که چندی پیش در یک جبهه برای موفقیت استقلال می جنگیدند، حالا رو در روی هم قرار گرفته اند. اما مجیدی باید به این آمارهای به جا مانده از فولاد حساس باشد. آماری که حکایت از 10 بازی بدون شکست دارد و فولاد را تیمی سرسخت جلوه می دهد. شرایطی را در استقلال شاهد هستیم که قابل توجه است و آبی ها فصل را به همین ترتیب به پایان می برند. دو تیمی که سخت بازی می کنند بدون شک تقابل جذابی خواهند داشت و نظر بسیاری از اهالی فوتبال را به خود جلب خواهند کرد.

لازم است بدانید که فولادی ها که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یافته اند، در 6 بازی مرحله گروهی این رقابت ها 3 و 3 تساوی به دست آوردند و با 12 امتیاز به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه یافتند. تیم اول. شاگردان نکونام در لیگ برتر هم آمار خوبی دارند و در 5 بازی اخیر 4 برد و یک به پایان رسانده اند.

در پنج دیدار اخیر دو تیم همه چیز برابر بود، در این دیدارها دو پیروزی استقلال، دو پیروزی فولاد و یک تساوی به ثبت رسید. آخرین پیروزی استقلال در اولین دیدار بود که آبی ها با یک گل مهدی مهدی پور 3 امتیازی شدند. فولاد در این فصل با 19 گل خورده در بین 4 مدافع برتر لیگ قرار دارد اما این تیم در هیچ یک از بازی های خود در این فصل موفق به زدن بیش از 2 گل نشده است. با این حال بازی استقلال برای این تیم تفاوت های زیادی خواهد داشت و نباید از انگیزه نکونام مقابل تیم سابقش غافل شد. نکونام اگرچه همیشه خود را یک استقلالی تمام عیار خوانده است، اما هرگز دوست ندارد در این بازی به چشم بیاید. نکونام می داند که شاید برد در این بازی راه را برای بازگشتش به استقلال هموار کند.

فرهاد مجیدی در این بازی روزبه چشمی یکی از ارکان اصلی خود را ندارد. اما حضور زبیر نیک نفس که یکی از گزینه های کلیدی در پست هافبک دفاعی است شاید تا حدودی غیبت این بازیکن را بپوشاند. بازگشت سیدحسین حسینی به قفس استقلال برای استقلالی ها آرامش بخش خواهد بود و مجیدی مانند دیدار قبل از سه تیم از داسیلوا، دانشگر و گلامی سود می برد. دیگر ارکان خط هافبک مهدی پور، گفوری، سلمانی و حسین زاده خواهند بود و شانس بیشتری در خط آتش رمضان و یمگا خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید