سرویس خارج از فصل، عجیب اما واقعی!/ از راه اندازی نانوایی سیار تا کمک به 24 روستای زلزله زده اهل سنت در جنوب کشور


ساعت: 08:53
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887790

ستاد اربعین حسینی هر ساله در ایام اربعین حسینی نقش ویژه ای ایفا می کند، اما امروزه در شرایط بحرانی در کشور دامنه خدمات رسانی آن نیز گسترش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ خدمت به مردم و کمک به دیگران درس بزرگی است که در دین مبین اسلام بر ما مسلمانان سفارش شده است، چنان که خداوند بارها در قرآن کریم و رهبران ما را در سخنان گرانبهای خود به خدمت به مردم و محرومان سفارش کرده است.

ملت ایران با الگو گرفتن از ائمه و شهدا همواره در بحران های مختلف یاریگر یکدیگر بوده و در صحنه های مختلف با حضور باشکوه خود در تلخ ترین حوادث خاطرات شیرین خدمت را از خود به یادگار گذاشته اند.

در سال های اخیر ستادهای مردمی اربعین در شهرهای مختلف برای خدمت به شیعیان امام حسین (ع) تشکیل شده و محبان اهل بیت از پیر و جوان گرفته تا کودک و نوجوان برای خدمت به حسین به میدان آمده اند. زائران


56a57f37 84dc 40f4 91bd 8b334a2b8d82 خبر خاکستری


راه اندازی راهپیمایی در مناطق حساس کشور

ستاد اربعین در ایامی که شیفتگان امام حسین (ع) برای رفتن به کربلا با پای پیاده حرکت می کنند. شروع به ارائه خدمات می کنند و با جان و دل از زائران پذیرایی می کنند.

این موکب در ایام اربعین در همه جای کشور عزیزمان منتهی به مرزهای ایران و عراق دیده می شود و برخی از استان هایی که در مسیر تردد زائران نیستند مجوز رسمی در کربلا و نجف برای ارائه خدمات به زائران دریافت کرده اند. آنها شروع کردند


2cbcb1ca 983f 493c bd3e 06b7d67dce24 خبر خاکستری

ماهیت اصلی ستاد اربعین در شهرستان ها خدمت رسانی به نمازگزاران امام حسین (ع) در ایام اربعین است. اما در طول سال در بسیاری از بحران های کشور شاهد راه اندازی ستاد اربعین و ارائه خدمات به مردم در مناطق مختلف هستیم.

مداحان اهل بیت و ارادتمندانی که درس بزرگ خدمت به مردم را از ائمه خود آموخته اند با کمال میل و مفید در بحران ها شرکت می کنند تا از اضطراب مردم بکاهند. خواه این بحران کرونا باشد یا کمک به نیازمندان.

ستاد اربعین شهرستان بندرلنگه هرمزگان از جمله کسانی است که درس خدمت رسانی را به خوبی آموخت و در زلزله اخیر غرب هرمزگان، اعضای شیعه و سنی این ستاد با جان و دل به زلزله زدگان خدمت کردند. .


راه اندازی آشپزخانه ستاد اربعین در مناطق زلزله زده

خلیل اسودی رئیس ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به زمین لرزه های غرب هرمزگان در تیرماه امسال گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، گروه ستاد اربعین در بندرلنگ در مناطق زلزله زده مستقر و به دو گروه تقسیم شد

یکی از کارمندان ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ گفت: گروه اول توزیع و نصب چادر بین زلزله زدگان را بر عهده داشتند و گروه دوم که متشکل از 30 آشپز شامل خواهر و برادر بودند، آشپزخانه ستاد اربعین بندرلنگ را در طول مدت زمان راه اندازی کردند. زلزله زدگان مناطق زلزله زده که در همان روز ابتدا بیش از پنج هزار غذای گرم تهیه و بین زلزله زدگان توزیع شد.


8e618aa6 dcf4 4ace 8cc5 fdecd88c34bf خبر خاکستری


حمایت از 24 روستای زلزله زده

اسعودی خاطرنشان کرد: ستاد اربعین در شهرک بندرلنگ همراه با سایر نهادها از جمله سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و… در اردوگاه مرکزی به زلزله زدگان کمک کرده است، وی گفت: اسکان و حمایت از گروه های جهادی، آبرسانی، حمایت از 24 روستای زلزله زده، انبارداری، ساماندهی ورود و خروج اموال مردم در دو دوره اول انجام شد. چند روز بعد از زلزله

وی افزود: با همکاری گروه های جهادی که از سراسر استان به منطقه زلزله زده سایه آمده بودند، آواربرداری آغاز و وسایل مردم از زیر آوار خارج شد و پس از آن تیم های فنی ستاد اربعین. در شهر بندرلنگ کانکس، کولر و … نصب شده است. با سایر مراجع و سازمان های مسئول همکاری لازم را داشتند.


5e72b810 c61c 47ee bbaa 5f27eaf5b177 خبر خاکستری


پخت روزانه هفت هزار غذای گرم در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان

رئیس ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ ادامه داد: توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی، اجرای برنامه های مفرح برای کودکان و … از دیگر برنامه های ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ در مناطق زلزله زده بسیار موفق بود.

اسعودی بیان کرد: سه وعده غذایی در روز که دو وعده آن ناهار و شام بود توسط ستاد اربعین با حمایت سایر دستگاه ها تهیه شد.

وی با اشاره به پخت روزانه هفت هزار غذای گرم در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان گفت: در این مدت چهار آشپزخانه در مناطق بندرکمیر، دژگان، بندرلنگه و سایه کوش برای طبخ غذای گرم ایجاد شد.


0f57b7b1 b503 4716 936e 8d7e7a180ab6 خبر خاکستری


راه اندازی نانوایی در منطقه زلزله زده سایه خوش

رئیس ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ ادامه داد: جهادگران ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ در مرحله اول همزمان با اولین روز زلزله غرب هرمزگان از 20 تا 4 تیرماه و مرحله دوم از 25 تیرماه تا عادی سازی. از وضعیت آسیب دیدگان مناطق زلزله زده خواهد بود

اسودی با اشاره به راه اندازی نانوایی در منطقه زلزله زده سایه خوش گفت: گروهی از ستاد اربعین همچنان در منطقه حضور دارند و هر جا که نیاز به کمک آنها باشد از جمله پخت غذا برای گروه های جهادی و سایر سازمان ها. که آمده اند خدمات ارائه دهند و انجام دهند


92344938 e40b 489d b2d8 b4c812088f22 خبر خاکستری


کار در ستاد اربعین بر اساس کمک های مردمی است

وی گفت: با توجه به اینکه شهر بندرلنگ برای مردم هرمزگان در مسیر کربلا قرار دارد، موکب هایی در شهرک و شهرک های بندرکنگ، باستانه، چارک و … برپاست. در ایام زیارت اربعین برای خدمت رسانی به زائران و تامین غذای گرم و اسکان آنها.

مسئول ستاد اربعین شهرستان بندرلنگ گفت: هر عاشقی که به عشق امام حسین (ع) به مردم خدمات ارائه کند جزء ستاد اربعین شهرستان محسوب می شود و کار ستاد اربعین بر اساس آن است. مردم و الحمدلله مسئولین سازمان های مختلف نیز هستند. آنها سر کار هستند و ما در ستاد به مردم خدمت می کنیم.


cf191104 8364 4a39 ac8c 9caf7f19473d خبر خاکستری


شیعه و سنی برای خدمت به مردم با یکدیگر همکاری می کنند

اسعودی با اشاره به اینکه در بندرلنگ شیعه و سنی برای ارائه خدمات به مردم با یکدیگر همکاری می کنند، گفت: از خدمت به شیعیان امام حسین (ع) تا خدمت رسانی به زلزله زدگان با وحدت شیعه و سنی در ستاد اربعین. ساخت شهر بندرلنگ

وی خاطرنشان کرد: ستاد اربعین در شهرک بندرلنگ برای راه اندازی موکب در ایام اربعین کافی نیست، بلکه در هر شرایط بحرانی چه در شهر، چه در روستا و چه در هر نقطه از شهر آماده ارائه خدمات به مردم است. کشور.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید