سریع ترین حکم تاریخ فیفا در انتظار پرسپولیس است

درگیری هواداران پرسپولیس با ماجرای بوژیدار رادوشویچ علیه مدیران باشگاه پرسپولیس که مدیران باشگاه را دروغگو خواندند; ماجرا پس از آن رقم خورد که شکایت بوژیدار رادوشوویچ به کمیته انضباطی فیفا به گوش مسئولان پرسپولیس رسید.

بوژیدار رادوشوویچ که باسابقه ترین بازیکن خارجی باشگاه در 6 سال اخیر در پرسپولیس لقب گرفته است، پس از خروج از اردوی سرخپوشان به دلیل درگیر شدن قرمزها در پرونده جدید، به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرد. پرونده ای که وکیل رادو رقمی در حدود یک میلیون یورو ثبت کرده است.

در همین زمان بود که رضا درویش، مدیرعامل جدید پرسپولیس در مصاحبه های داغ و آتشین کروات های سفید را به کلاهبرداری متهم کرد و با نسبت دادن حرف های باورنکردنی نوید پیروزی در این پرونده را داد.

اگرچه پیش از این مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بودند که رادو مبلغ زیادی از پرسپولیس دریافت کرده و محکوم به جدایی است، اما این اظهارات خشم رادوشویچ را برانگیخت؛ قرمزها با او مذاکره نکرده اند و حالا با اخبار تکان دهنده ای در مورد نوروز مواجه هستند.

شکایت رادو ساعاتی پیش به باشگاه پرسپولیس رسید در حالی که قرمزها انتظار داشتند کمی دیرتر این اتفاق بیفتد. در نتیجه با بوژیدار به شدت عصبانی شدند و حتی بیشتر این عصبانیت را در یک سخنرانی آتشین نشان دادند.

نکته اینجاست که پرسپولیس حالا درگیر پرونده ای است که احتمالا یکی از گران ترین بدهی های تاریخ این باشگاه را رقم خواهد زد. همانطور که اخیرا مدیرعامل باشگاه گفته است؛ رادو گران ترین بازیکن تاریخ و حتی از نظر دستمزد گرانتر از لیونل مسی بود.

شنیده ها حاکی از آن است که فیفا به دلیل شفافیت پرونده قصد دارد خیلی زود حکم صادر کند و به موکلش گفته است که 10 آوریل آخرین روز صدور حکم خواهد بود.

اگر این اتفاق بیفتد، پرسپولیس در 21 فروردین حکم تکان دهنده ای دریافت می کند که بر اساس آن باید علاوه بر خسارت حدود یک میلیون یورویی، شکایتی نیز بپردازد.

در واقع باشگاه پرسپولیس حدود 30 میلیارد تن به رادو بدهکار خواهد بود که البته اگر قرمزها وقت خود را در دادگاه عالی ورزش تلف نکنند، اگر این اتفاق بیفتد، هزینه های دعوا در دادگاه CAS اضافه می شود. همچنین مشخص نیست قیمت ارز در آینده چقدر خواهد بود و در صورت افزایش قیمت، قرمزها حتی می توانند بیش از 30 میلیارد تن به این دروازه بان و نیمکت نشین گران قیمت بپردازند.

نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس هنوز موفق به پرداخت حقوق بازیکنانش نشده است و بدهی مالیاتی هم برای مدیران باشگاه سنگین است.

به این ترتیب پرسپولیسی ها که معتقد بودند پس از ماجرای برانکو، بودیمیر، گابریل کالدرون و دستیارانش به ثبات مالی دست خواهند یافت. اکنون آنها در یک بحران عمیق فرو خواهند رفت.

پرسپولیسی ها هنوز به طور رسمی به این خبر واکنشی نشان نداده اند اما با توجه به اینکه رادو به صورت قانونی قراردادش را فسخ کرده، بعید است دست آنها بسته باشد. باید منتظر تاریخ موعود 10 آوریل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید