سر میرزا کوچوک در سرمای وجدان منجمد از تنش جدا شد/ لشکرکشی های سردار جنگل مبتنی بر اندیشه های دینی بود.


ساعت: 08:06
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914635

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه حرکت میرزا یونس جنگیلی علیه انگلیسی ها و روس ها بر اساس اصالت و دینداری بود، خاطرنشان کرد: سر میرزا کوچوک در سرمای وجدان یخ زده از تنش جدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ۸دی، حشمت الله قنبری در جشن صدمین سالگرد میرزا کوچک که در جنگل فومن برگزار شد، با بیان اینکه میرزا مجاهد بود، اظهار داشت: آنچه باعث حرکت و رشد میرزا شد تحصیل در مدرسه دینی بود.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه میرزا به درک انقلابی از مکتب معصومیت و طهارت اهل بیت و مکتب مرجعیت و مرجعیت شیعه دست یافت، افزود: میرزا روحانی مظهر همه فضایل و دارای اقتدار اجتماعی بود.

وی با تاکید بر اینکه میرزا حقایق روشن دین را درک کرده و به درجه بالایی از دینداری رسیده و اهل کاتب و نویسندگی نبوده است، گفت: میرزا با ایجاد اتحاد اسلامی اتحاد گسترده ای را علیه دشمن ایجاد کرد.

قنبری مبارزات میرزا را مبتنی بر تفکر دینی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن در صدد بد جلوه دادن روحانیت است و بسیاری از ناکارآمدی ها را به گردن روحانیت می اندازد. ما آموزش داریم.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه حرکت میرزا یونس جنگیلی علیه انگلیسی ها و روس ها بر اساس اصالت و دینداری بود، خاطرنشان کرد: سر میرزا کوچوک در سرمای وجدان یخ زده از تنش جدا شد.

وی با بیان اینکه بزرگان دوران اموی و عباسی برای حفظ این دین جان خود را از دست دادند و نامشان جاودانه شد، تصریح کرد:

قنبری با بیان اینکه مردم ایران ملتی بی نظیر هستند و در هر شرایطی پشت سر این نظام و انقلاب خواهند ایستاد، تصریح کرد: در این 2 ماه که اغتشاشات رخ داد، مردم صف های خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ حجاب نیست، جنگ اخلاقی و تحمیل وقاحت، فحشا، نافرمانی و تخریب بنیان خانواده و جامعه است، از سوی دیگر ملکه الیزابت فوت کرد و بلد نبودند چگونه بکنند. غمگین باشند، پس این شورش ها را به وجود آوردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند که اربعین هویت انسانیت و عزت مردم جهان و لشکر زینبی است و این راه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید