سعیدی نماینده مجلس: طرح دفاعی در دستور کار نیست، اما بخش هایی از آن عملا اجرا شده است

سعیدی نماینده مجلس: طرح دفاعی در دستور کار نیست، اما بخش هایی از آن عملا اجرا شده است

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس خاطرنشان کرد: مشکل این است که با توجه به شرایط کشور بخش ها و قطعاتی از این طرح عملاً اجرا شده است و مهمتر از آن، بر اساس اصل نهم قانون اساسی، آزادی های قانونی قانون اساسی است. مردم نباید تحت هیچ شرایطی حفظ شوند، حتی به بهانه حفظ، امنیت و تمامیت ارضی باید محدود شود.
سعیدی نماینده مجلس: طرح دفاعی در دستور کار نیست، اما بخش هایی از آن عملا اجرا شده است

یک نماینده مجلس گفت: انتظار داریم با دور شدن شرایط کشور از شرایط التهابی پاییز، دکل هایی که فیلتر شده اند باز شوند.

معین الدین سعیدی با بیان اینکه بحث بازگرداندن طرح دفاعی به شورای اسلامی بار دیگر مطرح شد، گفت: یکی از اعضای کمیته مشترک آقای ویس کرمی بر اساس درخواست تعداد زیادی سوال و آقای قالیباف توضیح دادند. از نمایندگان، این موضوع از دستور کار خارج شد و در کارگروه اصل 85 مطرح نخواهد شد و اگر مبنایی برای ادامه پیگیری و بررسی طرح باشد، باید در قالب خود دیوان باشد که در حال حاضر در دستور کار نیست.

وی در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این طرح در دستور کار مجلس نیست، گفت: خیر، در دستور کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: مشکل این است که با توجه به شرایط کشور، ریزه کاری های این طرح عملا اجرا شده است و مهم این است که بر اساس اصل نهم قانون اساسی، تحت هیچ شرایطی نباید آزادی های قانونی مردم تضییع شود. حتی به بهانه حفظ امنیت و تمامیت ارضی محدود شود

سعیدی تصریح کرد: انتظار داریم با دور شدن شرایط کشور از شرایط التهابی پاییز، دکل هایی که فیلتر شده اند باز شوند.

وی در خصوص اینکه عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس از بررسی این طرح خبر داد، گفت: آقای مصری گفتند که چندین جلسه کارشناسی درباره این طرح داشته ایم اما فکر نمی کنم در دستور کار قرار گیرد. علاوه بر این که مردم در حوزه معیشتی و سبد کالاهای اساسی دچار چالش و مشکل هستند. از مجلس انتظار می رود حوزه های معیشتی را در اولویت قرار دهد و من شک دارم با حساسیتی که قبلا مطرح شد، طرح دفاعی دوباره در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید