سفر بایدن به منطقه نمی تواند روند گذار جهان از دنیای تک قطبی به چند قطبی را متوقف کند/ ادامه ناکامی های آمریکا در منطقه


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882457

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه نمی تواند جلوی روند کنونی حرکت جهان از دنیای تک قطبی به چند قطبی را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، درباره سفر فوری بایدن به منطقه گفت: زمانی که بایدن برای ریاست جمهوری معرفی شد، اعلام کرد که اگر رئیس جمهور شود، پادشاه عربستان در کنار من و ولیعهد خواهد بود. از آن کشور طرف من نیست در حالی که طرف سعودی آمریکا در زمان ترامپ این بن سلمان بود.

وی افزود: اکنون اوضاع در آمریکا به حدی وخیم شده است که بایدن چندین بار تلاش کرد با بن سلمان و امیر امارات تلفنی صحبت کند اما آنها جواب بایدن را ندادند و این نشان دهنده افول آمریکا است.

کادری ابیانه خاطرنشان کرد: اکنون بایدن نیز با توجه به بحرانی که آمریکا در آن عمیق است، سعی دارد به کشورهای نفت خیز منطقه نوظهور سفر کند. تورم بیداد می کند، اوضاع داخلی آمریکا به هم ریخته است، هر روز بر تعداد فقرا افزوده می شود و مشکل انرژی باعث گرانی سوخت و همه کالاها شده است و افکار عمومی آمریکا از این موضوع بسیار ناراحت است و اعتراض می کنند. آی تی.

وی گفت: بایدن با توجه به شرایط کنونی آمریکا چاره ای جز درخواست از کشورهای عربی برای افزایش صادرات خود ندارد و در واقع سفر بایدن به منطقه به همین منظور است تا زمانی که کشورهای عربی به یکباره صادرات خود را افزایش دهند. ، خود را افزایش دهید.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همچنین عربستان در حال حاضر بسیار آسیب پذیر است و اگر جنگنده های یمنی بخواهند می توانند مراکز نفتی عربستان را با موشک بمباران کنند زیرا قبلاً به آن مراکز آسیب رسانده اند.

کادری ابیانه تصریح کرد: بحران انرژی و تورم در کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از آمریکا است. در واقع حداقل آمریکا مقداری منابع نفتی دارد اما اروپا نیاز مبرمی به نفت دارد و همچنین شاهد بودیم که روسیه به بهانه تعمیر خطوط لوله گاز آلمان و ایتالیا قطع شد و آلمان به استفاده از زغال سنگ روی آورد. حتی قبل از آن، دولت آلمان از مردم خود خواسته بود که از دوش آب گرم استفاده نکنند زیرا در این صورت زمستان سختی خواهند داشت.

وی افزود: کشورهای اروپایی به آمریکا فشار می آورند تا هر چه زودتر مشکل خود با ایران را حل کند تا ایران بتواند مانند قبل از تحریم ها وارد بازار نفت شود و کمبود نفت را تا حدودی جبران کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا روز به روز در حال شکست های بیشتری در خاورمیانه است و این شکست ها ادامه خواهد داشت و در نتیجه آمریکا چاره ای جز خروج از منطقه ندارد در حالی که اکنون تلاش می کند حضور نظامی خود را در منطقه حفظ کند. منطقه خاورمیانه، اما باید شاهد مانور نظامی مشترک ایران، روسیه، چین و ونزوئلا در آب های آمریکای لاتین باشد و این یک تحول استراتژیک است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: سفر بایدن به منطقه نمی تواند جلوی روند کنونی حرکت جهان از دنیای تک قطبی به چند قطبی را بگیرد و البته با توجه به سن بالای بایدن باید در این سفر انتظار گاف های بیشتری از وی داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید