سفر رئیس جمهور به روسیه پاسخ محکمی به یاوه گویی های غربی است/ بهبود روابط با همسایگان در اولویت دولت سیزدهم است.

ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802188

تعدادی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهبود روابط با همسایگان از اولویت های دولت سیزدهم است، گفتند: سفر آیت الله رئیسی به روسیه پاسخ محکمی به یوگی های غربی است.

سفر آیت الله رئیسی به روسیه با محوریت توسعه روابط اقتصادی با مسکو نقطه عطفی در روابط دو کشور است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم ایران به دنبال ایجاد و تحکیم روابط با همه همسایگان خود به ویژه با روسیه در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری است و این سفر می تواند نقطه عطفی در بهبود و تقویت روابط با روسیه باشد. .

بهبود روابط با همسایگان اولویت دولت سیزدهم است

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به روسیه اهمیت روابط با این کشور را نشان می دهد، اظهار داشت: این سفر حلقه راهبردی روسیه و جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری ایران روسیه و ایران دو کشوری هستند که بیشترین تنش را با آمریکا دارند و آمریکا این دو کشور را دشمن اصلی خود می داند.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه، گفت: روابط ایران و روسیه به ویژه در شرایطی که آمریکا فشار زیادی بر روسیه وارد کرده و ناتو را به مرزهای خود نزدیک کرده است، روابط راهبردی بوده است. روسیه به یک جمهوری نیاز دارد. از ایران اسلامی به عنوان یک نیرو در منطقه استفاده کنید.

این نماینده مجلس ادامه داد: قطعا این توافقات و روابط سیاسی و اقتصادی با پیش بینی 20 ساله که دو طرف مدنظر دارند می تواند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

وی افزود: الحاق ایران به شانگهای که روسیه یکی از کشورهای اصلی آن بود موضوعی است که به رونق اقتصاد ایران کمک می کند و تحریم ها نباید نگران کننده باشد.

دولت اصلی وابسته به غرب نیست

شهریاری گفت: این رابطه هم به نفع روسیه و هم به نفع ایران است، مطلوب است و با توجه به توافق 25 ساله چین و برنامه های پیش بینی 20 ساله با روسیه، می توان گفت که آینده و آینده روشنی خواهد داشت. از ما جلوتر باش “بود.

وی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه پاسخ قاطع آمریکا و متحدانش بود، گفت: برای منطقه شرق بودن نیاز به روابط بیشتر با کشورهای این منطقه داریم.

نماینده مردم زاهدان افزود: این نگاه باعث می شود دشمنان غربی اروپا و آمریکا احساس پوچی کنند و بدانند با اقدامات غیرمنطقی خود در حال از دست دادن ایران و منطقه هستند. آنها هم خواهند فهمید که دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران با دولت های قبلی متفاوت است و نیازی به غرب ندارد.

سفر رئیسی به روسیه، واکنش شدید غربی ها

فدخ حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سفر رئیس جمهور به روسیه را مهم خواند و گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و همسایه باید تقویت شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی و ملی روابط با کشورهای خارجی را در دستور کار دارد و نباید تقویت روابط با کشورهای شرقی را پایان همکاری با غربی ها دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه کشور قدرتمند و متحد ایران در مسائل مختلف است، ادامه داد: در روابط ایران و روسیه هر کشوری به دنبال منافع خود خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تحولات منطقه و قفقاز، این سفر واکنشی بسیار مهم و جدی علیه غربی ها به ویژه آمریکا خواهد بود و پیامدهای بین المللی زیادی در پی خواهد داشت.

وی گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه پاسخی قوی به غربی هایی است که با فشار اقتصادی خود به دنبال منزوی کردن ایران هستند. آنها با این اقدام متوجه شدند که ایران هر روز در حال تقویت روابط خود با کشورهای قدرتمند و متحد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید