سفر رئیس جمهور به قطر؛ نوید فصل جدیدی در روابط همسایگی ایران


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810518

دشتی گفت: اولین مقصد سفر رئیسی به کشورهای عربی خلیج فارس است که نشان از اهمیت ویژه روابط دو کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی، سخنگوی اردکان با اشاره به جزئیات سفر رئیس جمهور به قطر به یزدرسا گفت: از زمان کشف توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و دوستان، حقیقت در عمل بسیار خوب عمل کرده است.

دشتی افزود: زمانی که برخی کشورهای عربی با حمایت آمریکا و حامیان آن در منطقه غرب آسیا تلاش کردند تا روابط اعراب و ایران را برای همیشه خدشه دار کنند، قطر به روابط خوب خود با ایران ادامه داد و در عین حال سعی کرد به این موضوع نگاه کند. کشورهای حوزه خلیج فارس: ایران به دور از اراده آمریکا و مطابق با واقعیت های منطقه است، در حالی که ایران در سخت ترین شرایط تحریم به قطر کمک کرده و فصل جدیدی را برای آن ایجاد کرده است.

نماینده اردکان ادامه داد: اولین مقصد سفر رئیسی به کشورهای عربی خلیج فارس است که اهمیت ویژه روابط دو کشور را نشان می دهد و طی رایزنی در خصوص روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط، موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

وی افزود: ایران و قطر در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، صنعتی، تجاری، مالی، دریایی، گردشگری، مالی و انرژی فرصت‌های خوبی برای همکاری دارند و گفت‌وگو بین رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر می‌تواند زمینه‌ساز همکاری باشد. راه برای همکاری همه جانبه بین دو کشور است.» این همکاری روان است و نتایج خوبی برای تهران و دوحه دارد.

دشتی با اشاره به اقدامات موفق دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی گفت: با توجه به 14 سند تفاهم نامه ای که در این سفر منعقد شد چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی این نوید خوبی برای دو طرف خواهد بود.

سخنگوی اردکان گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به قطر و انعقاد قراردادهای مهم و روابط حسنه بین قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند فصل جدیدی در همسایگی باشد و ایران همواره در حال گسترش است. روابط با همسایگان و کشورهای منطقه «و اولویت را به دوست بدهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید