سفر شبانه دختر اسکی باز به اروپا در غیاب آقای رئیس; گل سرسبد ناگهان رفت

ساعت: 10:36
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923599

ملی پوش اسکی ایران بدون اطلاع مسئولان یک شبه راهی فرانسه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با شروع فصل سرما و بارش برف در کوهستان های ایران، فعالیت فدراسیون اسکی آغاز شده و شاهد برگزاری لیگ بین المللی آلپاین در پیست دربندسر و لیگ بین المللی سنگ نوردی در پیست الیگودر هر دو لیگ هستیم. در هفته دوم خود هستند، اما یک چیز اتفاق افتاد – این واقعیت تکان دهنده که فصل اسکی شروع نشده است، این رشته را تحت الشعاع قرار داد.

رقابت های لیگ بین المللی اسکی آلپاین از هفته گذشته در پیست دربندسر آغاز شد و هفته دوم دیروز (شنبه) برگزار شد. عاطفه احمدی در هفته اول این رقابت ها بهترین اسکی باز لیگ بود و عنوان قهرمانی را به دست آورد اما در روز اول هفته دوم به طرز عجیبی غایب بود. ساعاتی بعد دلیل غیبت این اسکی باز مشخص شد. زمانی که احمدی عکسی از خود در هواپیما در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی منتشر کرد؛ هواپیمایی که مقصدش پاریس بود. سفری آرام و بدون اطلاع مسئولان فدراسیون اسکی که البته خودشان در سفر هستند!

احمدی یکی از مهم ترین اسکی بازان زن ایران است که سفر ناگهانی و اعلام نشده او همه را شوکه کرد. او در مسابقات جهانی 2019 و 2021 شرکت کرد و مسابقات جهانی ایتالیا برای اولین بار در تاریخ اسکی بانوان به منچ دوم راه یافت، هرچند به فینال نرسید. احمدی به عنوان نماینده زن کاروان ایران در المپیک زمستانی 2022 پکن حضور داشت و حتی در مراسم افتتاحیه به عنوان پرچمدار راهپیمایی از مقابل کاروان ایران انتخاب شد. به همین دلیل است که رفتن ناگهانی یکی از مهم ترین چهره های اسکی ایران اتفاقی عجیب و تکان دهنده است.

فرانسه مقصدی است که احمدی به آن سفر می کند، کشوری که تا چند هفته دیگر میزبان جام جهانی آلپاین خواهد بود و اتفاقا تیم اسکی آلپاین ایران نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت. اما سفر زودهنگام و اعلام نشده احمدی به این کشور خبر از مهاجرت اسکی دیگری داد. البته مدیران آن بیشتر شبیه مدیران پرواز هستند و بیشتر از ایران وقت خود را در خارج از ایران می گذرانند!

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی که اخیرا تلاش های زیادی برای گسترش فدراسیون و اضافه شدن سایر رشته ها از هاکی روی یخ تا والیبال برفی انجام داده، اکنون در روسیه به سر می برد. وی پس از اضافه شدن هاکی روی یخ به این فدراسیون، فرصت را از دست نداد و در اولین سفر هاکی بازان زیر نظر فدراسیون اسکی که برای بازی های کشورهای اسلامی برگزار شد، به همراه هاکی بازان به تاتارستان سفر کرد و به همین دلیل همچنان سوابق سفر در اختیار اوست . نظریان که مشخصا علاقه زیادی به سفر دارد، امسال با وجود نیمه تعطیل بودن فدراسیون اسکی، به ایتالیا، سوئیس و چک سفر کرده است و روسیه چهارمین سفر او در سال جاری است.

نکته جالب اینکه نظریان با وجود بازگشت تیم های هاکی روی یخ ایران به کشور همچنان در روسیه است! تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان که برای شرکت در بازی های زمستانی کشورهای اسلامی به کازان جمهوری تاتارستان رفته بود، بامداد روز جمعه 9 دی ماه پس از کسب عنوان نایب قهرمانی به کشور بازگشت. هیچ خبری از رئیس فدراسیون در مورد اسکی نبود. ظاهرا یکی از ملی پوشان ایران در تاتارستان به ویروس کرونا مبتلا شده و به همین دلیل قرنطینه شده و مجوز پرواز دریافت نکرده است و رئیس فدراسیون ترجیح داده در روسیه بماند تا این ملی پوش تنها نباشد!

از قضا در سفر احمدی به غیر از لیدر تور اسکی هیچ یک از دیگر مسئولان و کادر فنی فدراسیون حضور نداشتند و او خود را برای سفر آماده کرد و شبانه تهران را ترک کرد. که احتمال برگشت ناپذیری این سفر را افزایش می دهد.

باید منتظر ماند و دید احمدی در نهایت چه تصمیمی می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید