سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان احضار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع دیپلماتیک گفت: وزارت امور خارجه آلمان سفیر ایران در آلمان را در پی اعدام محسن شکاری، یکی از آخرین بازداشت شدگان در جریان ناآرامی ها احضار کرده است.

در پی اجرای این حکم، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت محکوم و به طرز ناجوانمردانه ای اعدام شد، اما تهدید به اعدام، اشتیاق مردم برای رسیدن به آزادی را خفه نمی کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به اظهارات مداخله جویانه برخی کشورها و مقامات اروپایی پس از اعدام محسن شکاری واکنش نشان داد.

در صفحه توئیتر وزارت امور خارجه آمده است: ایران در برخورد با ناآرامی ها حداکثر خویشتنداری را به خرج داده و برخلاف بسیاری از رژیم های غربی که حتی معترضان مسالمت آمیز را به صورت ضرب المثل و وحشیانه سرکوب می کنند، روش های متناسب و استانداردی را برای مقابله با ناآرامی ها در پیش گرفته است. بهره مند شده است همین امر در مورد روند قضایی نیز صدق می کند.

وزارت امور خارجه می افزاید: اما امنیت عمومی خط قرمز است. یک حمله مسلحانه و مخرب را نمی توان تحمل کرد، حتی برای آن رژیم های غربی که فرصتی پیدا کرده اند که ریاکارانه ایران را مورد خطاب قرار دهند. غرب به جای نشان دادن عدم صداقت خود، باید از پذیرش، حمایت و تشویق تروریست ها دست بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید