سفیر ایران در اوکراین: گزارشی مبنی بر مجروح شدن هموطنانمان دریافت نکرده ایم

سفیر ایران در اوکراین: گزارشی مبنی بر مجروح شدن هموطنانمان دریافت نکرده ایم

روز جدید : منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از اقدامات انجام شده برای اخراج اتباع ایرانی از اوکراین ارائه کرد. وی گفت: علیرغم مشکلات موجود در اوکراین، حال همه هموطنان خوب است و هیچ گزارشی مبنی بر جراحت یا مشکلی که جان هموطنانمان را تهدید کند دریافت نکرده ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از اقدامات انجام شده برای اخراج اتباع ایرانی از اوکراین ارائه کرد.

منوچهر مرادی سفیر کشورمان در اوکراین در نطقی تصویری به تشریح فعالیت هایی که این سفارت با شرایط اوکراین انجام می دهد گفت: در خدمت سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین هستم و می خواهم. اطلاع از وضعیت به ویژه مطالب مربوط به اقدامات سفارت ایران.

وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تمام فعالیت و تلاش خود را صرف دو موضوع اصلی کرده است. اول حمایت و حمایت از شهروندان ایرانی و تلاش برای اخراج شهروندان اوکراینی و دیگری نظارت بر تحولات و ارسال گزارش های به موقع به مرکز بود.

این دیپلمات کشور افزود: با وجود مشکلاتی که در اوکراین وجود دارد، حال همه هموطنان خوب است و تاکنون گزارشی مبنی بر آسیب دیدگی یا مشکلی که جان هموطنانمان را تهدید کند، نداشته ایم. همچنین سفارت ایران در خدمت هموطنان بوده و به صورت 24 ساعته با تلفن 38063044929 پاسخگو است و در صورت نیاز فراموش نکنید که با ما تماس بگیرید. ما همچنین افرادی را در شهرهای بزرگ اوکراین مانند خارکف و اودسا استخدام کرده ایم تا به ایرانیان کمک کنند تا به موقع بروند. هموطنان می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 380635615493+ در خارکف با آقای حیدری یکی از کارکنان سفارت و در اودسا با شماره تلفن 380503909555+ آقای هاشمی تماس حاصل نمایند. این افراد رابط سفارت هستند.

مرادی گفت: نکته مهم این است که برخی از هموطنان ما به دلایل مختلف تمایلی به ترک شهرهای اوکراین ندارند. این هموطنان می توانند در صورت نیاز با شماره هایی که ذکر کردم تماس بگیرند و هرگونه نیاز به غذا، دارو و یا هر مشکلی را از این طریق پیگیری و برطرف کنند.

سفیر کشورمان در اوکراین خاطرنشان کرد: درخواست من از هموطنانمان که در شهرستان ها هستند این است که به مکان امن پناه ببرند و اگر قصد خروج دارند مسیرشان غرب اوکراین باشد و سعی کنند از راه آهن و شهر استفاده کنند. قطار به لو.

وی ادامه داد: باید گزارشی از وضعیت مرزها ارائه کنم. طبق گزارشاتی که داریم مرز لهستان شلوغتر از سایر مرزهاست و در جنوب یعنی. مولداوی، مجارستان و رومانی، وضعیت در حال بهتر شدن است. “طبق آنچه دوستانی که بیرون آمدند و به ما گفتند بهتر از رومانی و خروجی سیرات است. در برخی از خروجی ها هموطنان ما با مشکلاتی مواجه شدند که ما سعی کردیم آنها را حل کنیم و با اوکراینی تماس گرفتیم. مسئولین.

مرادی تاکید کرد: درخواست من این است که با هر مدرک ایرانی اعم از گذرنامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گواهی ایرانی بودنشان به مرز مراجعه کنند. سفارتخانه های ما در خارج از کشور آمادگی کامل برای پذیرایی از هموطنان را دارند. نگران مرزها نباشید هماهنگی کامل با سفارتخانه ها انجام شده و در صورت مشکل مدارک، کارکنان کنسولگری آماده رفع مشکلات هستند.

این دیپلمات کشورمان همچنین گفت: در تهران ستاد اوکراین آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات و سوالاتی که هموطنان در مورد اوکراین دارند را دارد.

وی در پایان گفت: سفارت با آمادگی کامل در اختیار ایشان است. هموطنان می توانند در صورت نیاز با شماره های درج شده تماس بگیرند. نکته دوم این است که به هموطنانم می گویم که مراقب خود باشند و اگر نیازی به رفت و آمد در شهر و یا خارج از شهر ندارید، ایمن بمانید و فقط با اطلاعاتی که از طریق پیام های سفارت، وزارت امور خارجه و یا از طریق پیام های سفارت، وزارت امور خارجه و یا خارج از شهر سفر می کنید. شهرداری کیف و همچنین حتماً به پیام‌های دولت اوکراین، به‌ویژه در جریان حرکت 24 ساعته توجه کنید. سفارت جمهوری اسلامی ایران تا زمان اعزام آخرین ایرانیانی که در اینجا هستند یا می خواهند اوکراین را ترک کنند به کار خود ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید