سقط جنین عاملی برای جلوگیری از رشد جمعیت است / کارمندان از عرضه مواد مخدر جلوگیری می کنند

وی افزود: هر چه زنان توانمندتر داشته باشیم، شاهد تربیت نسلی توانمند خواهیم بود.

این کارشناس زنان و زایمان ادامه داد: تحقق سلامت زنان در گام اول مربوط به خود زنان است که باید به عنوان همسر، همسر یا مادر مراقب سلامتی خود باشند و در مرحله بعد مربوط به مسئولانی است که نیاز به مراقبت دارند. شرایط لازم برای حفظ سلامت زنان را فراهم کند.»

وی گفت: برخی از بیماری ها مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان روده بزرگ و سرطان پوست در زنان بیشتر از سایر بیماری ها شایع است.

وی تاکید کرد: اگر هر خانمی سالی یک بار آزمایش اسمیر و معاینه سینه انجام دهد، می تواند از ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

این کارشناس زنان و زایمان نقش رسانه ها را بسیار موثر می داند و خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش بسیار موثری در آموزش مردم دارند.

شیرافکن گفت: سقط جنین یکی از عوامل جلوگیری از رشد جمعیت است.

وی ادامه داد: حاملگی ناخواسته یکی از عوامل اصلی سقط جنین عمدی است و خطر جان مادر نیز یکی از علل سقط های غیر ارادی است که هم از طریق کورتاژ و هم از طریق دارو انجام می شود.

این کارشناس زنان و زایمان با اشاره به دلیل اصلی افزایش سقط جنین گفت: در دو سال اخیر به دلیل در دسترس بودن داروهای سقط جنین شاهد افزایش بی رویه سقط جنین بوده ایم.

شیرافکن خاطرنشان کرد: این داروها که با قیمت های گزاف در خارج از کشور به فروش می رسد خطر بزرگی برای مادران به همراه دارد و معمولا افرادی که این داروها را مصرف می کنند خونریزی کرده و برای نجات جان خود راهی بیمارستان می شوند.

وی گفت: زنان باید بدانند که سقط جنین تاثیر بسیار منفی بر آنها دارد. عفونت، چسبندگی لوله‌های رحم، ناباروری و حتی مرگ از جمله مواردی است که ممکن است بعد از سقط جنین رخ دهد.

این ماما افزود: افسردگی، اضطراب و اختلالات روانی از دیگر عوارض سقط جنین است.

شیرافکن که در زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار مشغول به کار است، گفت: از تیرماه گذشته شاهد کاهش مراجعات به بیمارستان برای سقط جنین بوده ایم.

شیرافکن افزود: در راستای سیاست اصلاح ساختار جمعیتی، وسایل پیشگیری از بارداری کاهش یافته و منجر به افزایش سقط جنین شده است.

وی گفت: متاسفانه مراکز غیرقانونی سقط جنین در فریدونکنار وجود دارد. روح انسان بازی می کند.

این کارشناس زنان و زایمان گفت: مسئولان باید از عرضه داروهای غیرمجاز سقط جنین به جامعه جلوگیری کرده و سازوکار مناسبی برای این امر ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید