سقف ورودی و خروجی ریالی هر مسافر اعلام شد

معاونت تحقیق و تفحص حقوقی بانک مرکزی طی بخشنامه ای به اداره اسکناس و خزانه داری بانک اعلام کرد: با رجوع به نامه شماره 01/237350 مورخ 1401/09/22 در خصوص رسیدگی و اظهارنظر در خصوص ورود ریالی مسافران بیش از سقف مجاز، این دستورالعمل به اطلاع می رساند اجرای ضوابط مربوط به ورود و خروج ریال با «مسافر» موضوع نامه شماره 11903/01 مورخ 22/1/1401 معاونت محترم حقوقی و امور مجلس هنوز به تصویب نرسیده است. مشاوره پول و اعتبار و نمی توان به آن اعتماد کرد.

اما بر اساس مصوبه جلسه یک هزار و دویست و چهل و یکم شورای ارز و اعتبار مورخ 1396/09/21، ورود و خروج ارز کشور توسط هر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی تا سقف پنجاه میلیون ریال. (50.000.000) بلامانع است و طبق تبصره (5) ماده (2) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «واردات، صادرات یا اقدام به صدور ارز ایران بدون رعایت ضوابط تعیین شده توسط پولی و اعتباری». هیئتی که در حدود اختیارات قانونی این شورا است تعیین می شود، مشروط به احراز علم و نیت در مراجع ذی ربط، بر اساس ادله و امارات موجود، به دلیل تخلف اخیر نیز مشمول جریمه نقدی خواهد شد.

بر این اساس، با عنایت به اینکه در مکاتبات گمرکی اعلام شده است که اتباع خارجی در بدو ورود به کشور بیش از حد مجاز ارز جاری کشور حمل کرده اند، اقدامی در هنگام بررسی علم و نیت در مراجع ذی صلاح انجام شده است. . مراجع و در صورت احراز مراجع مذکور تخلف و مشمول جریمه مندرج در تبصره مذکور می باشد.

بنابراین، بر اساس این بخشنامه، حداکثر مجاز ریالی ورود و خروج هر مسافر 5 میلیون تومان است، در حالی که طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، پیشتر، میزان ریالی ورود و خروج هر مسافر حداکثر است. 500000 تومان مجاز است

سقف ورودی و خروجی ریالی هر مسافر اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید