سقوط آزاد استقلال با ساپینتو

سقوط آزاد استقلال با ساپینتو

استقلالی ها 16 هفته را در رقابت های لیگ برتر سپری کردند و حالا 14 بازی دیگر مقابل مدافع عنوان قهرمانی در پیش دارند تا بتوانند با استفاده از این بازی ها در موقعیت بهتری قرار بگیرند و فاصله 8 امتیازی بالای جدول را کاهش دهند.

البته با توجه به 42 امتیاز باقیمانده، همه آنها به حساب آبی پوشان واریز نمی شود و تصور چنین اتفاقی غیرممکن است، اما با توجه به هفته های زیاد باقی مانده، اگر استقلالی ها دستخوش تغییرات تاکتیکی شوند یا وارد شوند. بازیکنان جدیدی که موثر هستند، ممکن است شرایط برای آنها تغییر کند.

نکته مهم اینجاست که آبی‌پوشان پایتخت پس از پایان هفته شانزدهم در رده چهارم قرار دارند و با هدایت فرهاد مجیدی در پایان همین هفته با هدایت فرهاد مجیدی، 8 امتیاز از صدر جدول فاصله دارند.

استقلال در پایان هفته شانزدهم فصل گذشته 38 امتیازی شد و آمار بسیار خوبی داشت و این تیم صدر جدول محسوب می شد و حتی یک شکست را در کارنامه خود ندید و این اتفاق تا پایان فصل و استقلال رخ داد. قهرمانی را بدون حتی یک شکست به دست آورد، اما اکنون وضعیت کاملاً متفاوت است.

در همین چند هفته آبی ها سه بار شکست خورده اند و دیگر تیمی شکست ناپذیر نیستند و از جدول رده بندی مشخص است که شرایط آنها تغییر کرده و به رده چهارم سقوط کرده اند. پرسپولیس فصل گذشته در پایان هفته شانزدهم با 35 امتیاز از استقلال عقب بود اما آبی ها حالا 8 امتیاز از حریف سنتی خود عقب هستند.

نکته دیگری که تفاوت استقلال مجیدی با تیم ساپینتو را آشکار می کند، تعداد گل های زده و خورده این تیم در فصل قبل و فصل جاری است. به همین دلیل در پایان هفته شانزدهم با 26 گل پیشتاز بود اما حالا این تیم آمار بسیار ضعیف تری دارد و تنها 16 بار موفق شد دروازه حریف را باز کند.

از سوی دیگر ساختار دفاعی آبی پوشان ناپایدارتر از قبل تلقی می شود. فصل گذشته تا پایان هفته اول بازی برگشت لیگ برتر تنها 6 بار دروازه را باز کرده بودند اما حالا دو برابر این تعداد گل زده اند که نسبت به فصل قبل لیگ برتر آماری کاملا بی ربط است.

ناگفته نماند که تفاضل گل استقلال مجیدی بهتر از این تیم بود، فصل قبل اختلاف آبی ها با آبی ها +20 بود و الان +4 است. این یعنی سقوط آزاد در زمین گل های زده شده.

دیدگاهتان را بنویسید