سقوط استقلال به دسته اول؛ دلیل استعفای فتح الله زاده از مدیرعاملی باشگاه؟

مدیران باشگاه استقلال تاکنون 130 میلیارد برای این باشگاه هزینه کرده اند که بخشی از این مبالغ صرف بدهی های انباشته گذشته شده است. تامین این رقم قابل توجه برای مدیران باشگاه استقلال کار آسانی نبود و در هفته های ابتدایی لیگ برتر به دلیل مشکلات مالی چالش های زیادی بین مدیران و بازیکنان به وجود آمد و حتی ممکن بود اعتصاب کوتاهی در تیم و بازیکنان از حضور در تمرین خودداری کردند.

ریشه این مشکلات به هزینه های سرسام آوری برمی گردد که در دوران مصطفی آجورلو و مدیرعامل سابق باشگاه استقلال به تصور درآمد قابل توجهی خرج می شد. علاوه بر هزینه های مستمر باشگاه، بازیکنان و مربیان، هزینه های جانبی مانند اسکان برخی مسئولان در یکی از هتل های گران قیمت تهران که هیچ توجیهی نداشت، به تشدید این مشکلات کمک کرد تا اینکه سرانجام راه آزورلو از هم جدا شد. با استقلال به درخواست مسئولان وزارت ورزش از علی فتح الله زاده در حالی که با مشکلات مالی زیادی برای بازگشت به این باشگاه مواجه شد.

با وجود این مدیران جدید در باشگاه استقلال تلاش کردند تا هزینه های جاری را به صورت تصادفی تضمین کنند تا مشکل حادی برای باشگاه پیش نیاید و استقلال از مسیر موفقیت خارج نشود.

با این حال بدهی هنگفتی که به استراماهونی داشت مشکلی نبود که مدیران فعلی باشگاه استقلال به تنهایی از پس آن برآیند. افزایش بی رویه قیمت دلار نیز کار کارکنان باشگاه استقلال را بیش از هر زمان دیگری سخت کرده است. زمانی بدهی یک میلیون و 400 هزار دلاری به استرامهونی با 28 هزار تومان تامین می شد اما حالا دلار قیمت عجیبی دارد و در بازارهای غیررسمی به 50 هزار تومان رسیده است، ده میلیارد تومان برای پرداخت سرمربی سابق ایتالیایی فراهم کنید.

روزی که استراماهونی در بوک و کارنا به استقلال آمد، مدیران باشگاه استقلال بدون توجه به احتمال جدایی این مربی در نیم فصل، قراردادی را منعقد کردند که تحت هر شرایطی برای آن باشگاه الزام آور بود و آن باشگاه در زمان استراماهونی را ملزم کردند. همچنین در هیچ فعالیتی مشغول به کار بود و باید به او حقوق پرداخت شود.

حالا این قرارداد کاملا یک طرفه باشگاه استقلال را به یک بحران مالی بزرگ کشانده است و مدیران نمی دانند چگونه باید این مبلغ هنگفت را برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات مدیران سابق تامین کنند.

موضوع بزرگ ماجرای بدهی استراماهونی، سقوط استقلال به لیگ یک است. این احتمال و شایعه نیست و به مدیران باشگاه استقلال نیز اطلاع داده شده است که در صورت عدم پرداخت بدهی به استراماچونی تا 20 فروردین، این باشگاه سقوط خواهد کرد.

علی فتح الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال که سابقه حضور روشنی در این باشگاه دارد، هرگز دوست ندارد چنین اتفاق تلخی در دوران مدیریتش رخ دهد و بعید نیست در روزهای آینده در صورت تامین نشدن مبلغ مورد نظر، از سمت خود استعفا دهد. جایگاه او تا فرد جدیدی به این باشگاه بپیوندد و این بدهی را به سرمربی سابق ایتالیا بپردازد.

استعفای مدیرعامل باشگاه استقلال از سمت خود را باید یک معضل جدی تلقی کرد و فتح الله زاده که به شدت نگران سقوط استقلال به لیگ یک است، برای به دست آوردن این مبلغ از هر دری تلاش کرد اما باز هم نتوانست به هدف خود برسد و حتی رایزنی او با مسئولان دولت نیز انجام نشده است. پاسخ مثبت داده و خطر این باشگاه را بیش از هر زمان دیگری تهدید می کند.

بدون شک اگر قرار است اتفاق خوشایندی برای استقلال بیفتد و این مبلغ به نحوی تامین شود، باید قبل از پایان سال اتفاق بیفتد، زیرا در نوروز بایرام که کشور نیمه تعطیل است، نمی توان این موضوع را پیگیری کرد. تا پایان اسفند ماه تکلیف این موضوع را روشن کنید وگرنه خبرهای بدی خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید