سقوط سیاوش یزدانی در استقلال با شیب تند!

او پس از اتمام خدمت سربازی مجددا به استقلال بازگشت اما این بار با توجه به اینکه دیر اضافه شد و سرمربی تیم تعویض شد، خبری از حضور او در ترکیب اصلی نبود. دیگر مدافعان استقلال خوب بازی کردند و هیچ کدام نیازی به پزشک نداشتند. البته سیاوش یزدانی پس از مدت ها غیبت در نهایت در هفته سیزدهم مقابل صنعت نفت آبادان به میدان رفت. یزدانی البته در بازگشت چندان دور از حاشیه نبود. او در اوایل نیم فصل به دلیل توئیت در مورد تولد سرمربی استقلال و کنایه زدن به ساپینتو از ترکیب آبی ها محروم شد اما در نهایت به ترکیب بازگشت. این مدافع در آن زمان با انتقاد از سرمربی و کسانی که تولد این مربی را برگزار کردند، گفت با توجه به اتفاقاتی که در ایران رخ داده، جشن گرفتن درست نیست.

سقوط سیاوش یزدانی در استقلال با شیب تند!

اگرچه گفته می شد ساپینتو دیگر در کنار یزدانی نیست و به او بازی نمی دهد، اما اتفاقات ادامه فصل به گونه ای پیش رفت که او نه تنها در این تیم بازی کرد، بلکه در میان مصدومان زیادی که در این تیم باقی ماندند. دستان سرمربی در دیدار سرنوشت ساز هفته گذشته در دیدار مقابل سپاهان ریکاردو ساپینتو بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست و او را به میدان فرستاد. اتفاقی که حالا چشم سیاوس را پاک کرده چرا که باشگاه استقلال اعلام کرد سرمربی پرتغال این مدافع را ترک کرده است. ماجرا از این قرار است که کاپیتانی استقلال در اصفهان باید یکی از شگفتی های این دیدار می بود. غیبت حسین حسینی، روزبه چشمی و عارف غلامی بازیکنی که در اصفهان بازوبند می بندد را معمایی کرده است. کاپیتان استقلال در این دیدار بیشتر از بازوبند شگفتی سازی کرد.

حضور سیاوش یزدانی با بازوبند این تصور را ایجاد کرد که در غیاب حسین حسینی، او باید هم کاپیتان تیم باشد و هم تکیه گاه دفاعی استقلال در اصفهان تا بدون گلزنی تیمش را از خانه دور کند. اما استقلال دو گل زد و نام سیاوش یزدانی مستقیماً در هر دو گل نوشته شد. دو خطا، دو ضربه ایستگاهی، دو گل. البته در مورد گل اول شاید کمی بی انصافی باشد که سیاوش یزدانی را به خاطر باز شدن دروازه استقلال مقصر بدانیم. یزدانی روی شهریار مقانلو خطا کرد اما کاپیتان آبی ها مطمئناً فکر نمی کرد اشتباه او در نزدیکی هافبک با گل جبران شود. سیاوش یزدانی توپ ارسالی علیرضا رضایی را مهار کرد و شهریار موگانلو را به اشتباه به زمین آورد. اما این اشتباه خطرناک به نظر نمی رسید اما نورفکن با ضربه محکم و اشتباه فهش رضایی یزدانی را به بهای سنگین پرداخت.

سقوط سیاوش یزدانی در استقلال با شیب تند!

در صحنه گل دوم باز هم شهریار موگانلو، سیاوش یزدانی، خطا و این بار پنالتی. این بار برخلاف ضربه ایستگاهی اول، همه انتظار داشتند سپاهان در دقایق پایانی به پیروزی شیرینی دست پیدا کند و همین اتفاق رخ داد. رامین رضایان کار آسانی را انجام نداد و در دقایق حساس صاحب یک ضربه پنالتی سنگین شد. پاس میلاد زکی پور به شهریار موگانلو رسید و او که با چرخش به دنبال رویارویی با دروازه بود پس از برخورد با سیاوش یزدانی روی زمین افتاد. اشتباهی که اگر مرتکب نمی شد، امتیازی برای موفقیت سا پینتو در این بازی بود.

اشتباه در بین مدافعان چیز عجیبی نیست اما وقتی این بازیکن سیاوش یزدانی نامیده می شود و این باخت وضعیت کادر فنی آبی ها را تهدید می کند، هر اشتباهی می تواند حرف های زیادی را به همراه داشته باشد. قبل از شروع مسابقه بسیاری از هواداران آبی در فضای مجازی برای دادن بازوبند به بازیکنی که بارها با مصاحبه های خود جنجال ساز شده و یزدانی را شایسته این عنوان نمی دانستند، اعتراض کردند. دو خطا در پایان 90 دقیقه اضافه شد تا بازی به تساوی کشیده شود تا یزدانی پس از این باخت حالا روزهای سختی را پیش رو داشته باشد. البته ساپینتو و دستیارانش روزهای سختی را پیش رو دارند. با این باخت استقلال از کورس قهرمانی دورتر شد و این دوری می تواند ساپینتو را از نیمکت دورتر کند و اگر این اتفاق بیفتد نام سیاوش یزدانی با این اتفاق تداعی خواهد شد. نکته جالب اینکه مدافع استقلال از عملکرد خود در این دیدار خوشحال است. او می گوید مقابل تیم سابقش تمام تلاشش را کرد و حتی قبل از بازی هم به نیمکت سپاهان نرفت تا شایعه نشود. البته یزدانی به خوبی می داند که حکایت ها و احادیث این بازی نه در اطراف نیمکت سپاهان، بلکه در اطراف نیمکت استقلال وجود دارد!

دیدگاهتان را بنویسید