سقوط پهپاد گلوبال هاوک سقوط قدرت آمریکا بود / امنیت مقوله ای برای خرید نیست


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877474

این کارشناس ارشد بین المللی گفت: سقوط پهپاد گلوبال هاوک سقوط اقتدار آمریکا بود و این ضعف آمریکایی ها را بیشتر آشکار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «امروز در جامعه یک کشور می تواند ادعای استقلال کند که در مرحله اول امنیت خودش را تامین کند و این امنیت از خودش برخاسته است، یعنی اتکا به کشورهای دیگر، عاریه گرفتن و قرض گرفتن تضمینی نیست. .

وی افزود: برخی کشورها می خواهند امنیت بخرند یعنی این کشورها نه تنها باید پول بدهند بلکه باید حرف آمریکایی ها را بشنوند و مطابق میل آنها عمل کنند.

نیاسدی گفت: سقوط پهپاد گلوبال هاوک به معنای سقوط ارزش ها و اقتدار آمریکاست و این مشکلی است که هر روز آنها را به سقوط نزدیک می کند.

وی با اشاره به عواقب سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در فضای مجازی و رسانه های عربی گفت: از اینکه هواپیمای سرنشین دار (همراه با گلوبال هاوک) منهدم نشدید متشکرم.

وی گفت: تجربه نشان داده است که حضور آمریکا و متحدانش در هر منطقه ای باعث ایجاد ابهام در آن منطقه می شود.

نیاصدق همچنین به حمله موشکی به عین الاسد، حمله به نیروهای تروریستی آمریکا در عراق و خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و افزود: ارتشی که آمریکایی ها برای صدام ساختند به سرعت از هم پاشید و ارتشی که بعد از سقوط صدام و صدام ساختند. اشغال عراق در سال 2014 تبخیر شد. در افغانستان نیز ارتش ساخته شده توسط ایالات متحده علیه طالبان تبخیر شد. این موارد درک اینکه امنیت مبتنی است یا نه (امنیت) را برای رهبران انقلاب آسانتر کرد.

وی ادامه داد: سلاح های امروزی سلاح های فناورانه هستند. تا زمانی که این سلاح قدرت تولید می کند، کشف شود. (در صورت عمومی شدن، حفاظت از آن اختراع می شود) به عنوان ویروسی که تا زمان شناسایی قابلیت غیرفعال کردن سیستم ها را دارد، اما پس از شناسایی، دیگر قدرت و تاثیری که قبلا داشت را ندارد. بنابراین وقتی اسلحه ای عرضه می شود دیگر عامل برتری نیست.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این قانون کلی بازار تسلیحات مبنی بر اینکه صادرات اسلحه نسخه به روز نیست و برتر است، خاطرنشان کرد: تسلیحات ارائه شده توسط کشور فروشنده نسبت به سلاح هایی که در اختیار دارد؛ او توانایی های کمتری دارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید