سلامت یا سیاست اولویت وزارت بهداشت است؟

سلامت یا سیاست اولویت وزارت بهداشت است؟

روز جدید فردای آن روز که ابراهیم رئیسی به الزام دولت به بیمه مردم اشاره کرد، وزیر بهداشت از اجرای طرح انصاف و تعالی در نظام سلامت خبر داد و این سیاست اجرایی را برای رفع نابرابری های سلامت بررسی کرد.

: خرید دارو با نرخ دولتی و استفاده از بیمه برای کاهش هزینه های درمانی برای اقشار مختلف جامعه همواره یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه های مردم بوده و در سال های اخیر اجرای طرح سلامت عمومی و مردم بوده است. که از بیمه های مختلف استفاده می کنند در دستور کار دولت ها قرار گرفت. در نهایت این پیشنهادات یا عملی نشد و یا اجرای آن به زمان دیگری موکول شد.

اکنون دولت ابراهیم رئیسی می خواهد با تهیه واکسن و دارو برای درمان تاج، موفقیت خود را با کمک دولت روحانی، اجرای طرح عدالت و تعالی در نظام سلامت جشن بگیرد. به آرامی

از مرداد ماه گذشته که تمام قدرت کشور به ویژه در حوزه سلامت رسماً در اختیار رئیس جمهور و وزیرش بود، تلاش کردند تعداد واکسینه شده های حسن روحانی را افزایش دهند و حالا پس از موفقیت در این زمینه. زمینه، برای بهبود وضعیت بیمه و سلامت انسان ها رفته اند.

ابراهیم رئیسی که دوشنبه شب را به عنوان بهترین زمان پس از اعتراض مردم به گرانی نان و ماکارونی انتخاب کرده بود، در چند وعده خود موضوع بیمه و سلامت جامعه را نیز مطرح کرده و معتقد است دولت وظیفه دارد همه و همه را بیمه کند. کسانی که سابقه بیمه ندارند البته وی همچنین گفت که این امر باعث ایجاد بارقه امید و خوشحالی در بین مردم می شود، اما نکته اینجاست که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات رایگان در این حوزه بر عهده همه دولت ها است و این امر نیست. یعنی اعطای امتیازات بیشتر به مردم.

البته بعد از بیمه، داروها و گران شدن آنها، این موضوع یکی از موضوعات اعتراضی ماه های اخیر بود که ابراهیم رئیسی در آن بسیار قاطع و صریح گفت دارو گران نمی شود، بلکه مردم نیاز به کنترل جدی در مصرف دارند. از مواد مخدر

وزیر بهداشت روز سه شنبه پس از سخنان ابراهیم رئیسی درباره تکمیل روند سیاست های سلامت دولت در گزارشی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در راستای سیاست های کلان از جمله سیاست های مشترک سلامت مقام معظم رهبری، سند چشم انداز ایران 1404، نقشه جامع علمی کشور و سایر قوانین نظارتی، ارتقای عدالت سلامت را سرلوحه اهداف خود قرار دادند و سپس به جزئیات اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت اشاره کردند. سیستم. “

محرومیت زدایی و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، درمانی و پژوهشی در حوزه علوم پزشکی، بازسازی و گسترش نظام سلامت کشور، تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان به پیشگیری از جمله ویژگی ها و اهداف این طرح است. حرکت به سمت خودکفایی در تامین دارو، واکسن، مواد مصرفی و تجهیزات پزشکی با حمایت شرکت های دانش بنیان، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت (توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی در حوزه سلامت) و رضایت از خدمات سلامت. گیرندگان

به گفته عین اللهی، پیشگیری و مبارزه با فساد و تضاد منافع در نظام سلامت و کاهش خدمات کاذب و القایی، تقویت و پوشش حداکثری و توسعه بیمه های پایه سلامت و غیره است. از دیگر موضوعاتی است که در اجرای سیاست های کلان در حوزه سلامت به آن پرداخته می شود اما وزیر بهداشت نگفته است که این کل برنامه و تغییر رویکرد و خودکفایی چه زمانی بر جامعه تاثیر می گذارد و چه زمانی مردم برای تامین نیازهای ویژه آسوده خاطر خواهند شد. داروهای بیماران خاص و اینکه آیا کشور و وزارت بهداشت برای این امر آمادگی دارند، تعجب نکنید اگر ویروس یا بیماری مانند کرونا دوباره ظاهر شود و صدها هزار نفر به دلیل کمبود دارو و واکسن، شیر خشک جان خود را از دست ندهند؟

در اینجا نیز مشخص شد که عین اللهی به غیر از ساختن مسجد در بیمارستان ها به مسائل دیگری هم فکر می کند و برای این کار برنامه ریزی شده بود، اما مشخص نبود که آیا تحقق همه این اهدافی که ذکر کرد باعث افزایش عمر وزارتش می شود یا خیر؟ ، اولویت وزارت بهداشت تضمین سلامت مردم است یا تضمین سیاست های کشور؟

دیدگاهتان را بنویسید