سلام فرمانده مارپیچ جادویی سکوت


ساعت: 23:45
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842711

مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «سلام فرمانده دروغین مارپیچ سکوت» نوشت: چرا پرچم اعتقادات و هویت اسلامی و انقلابی خود را برافراشته‌ایم؟! ترفند جادوی مارپیچ سکوت، فریاد اعلام عقاید است، چیزی شبیه صلوات بلند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «سلام فرمانده مارپیچ جادوی دروغین سکوت» نوشت:

1- در دوران دانشجویی با 3 دوست دانشجوی دیگر به شهر افهان رفتیم. افق مشرق نقره ای بود، اما راننده اتوبوس برای نماز صبح توقف نکرد. دوستانه از راننده پرسیدیم: «نماز را ترک نمی کنی؟» جواب مثبت بود، اما چند دقیقه ای گذشت و آن ها توقف نکردند. یکی از دوستان به راننده گفت ما را برای نماز بگذار و ما هیچ شکایتی نداشتیم. راننده اتوبوس خشمگین شد و گفت که برای همه جوانانی که نماز می خواندند صادق است و در کنار استخر یکی از چاه های عمیق کنار جاده توقف کرد. از سی مسافر اتوبوس، 23 نفر برای نماز پیاده شدند!

با تعجب از شرم از مردی که حدود 50 سال داشت پرسیدم.

تو که نماز می خوانی چرا ساکت بودی؟ با خجالت گفت؛ نمی دانستیم بیشتر مسافران نماز می خوانند!

2. اگر افراد جامعه فکر می کنند که دیدگاه ها و نظرات آنها در «اقلیت» است و اکثر افراد جامعه دیدگاه ها و نظرات متفاوتی با آنها دارند، معمولاً و بر اساس یک قاعده کلی – بدون استثنا – علاقه و تمایل به نظرات خود را بیان می کنند و نظر خود را نخواهند داشت و می ترسند به دلیل ابراز عقاید و نظرات متفاوت خود منزوی شوند.

بر این اساس یکی از ترفندهای خطرناک عملیات روانی انجام شده است. ترفندی که سال هاست به صورت گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان به کار گرفته شده است و به ویژه امروز با وحشیانه تری – بخوانید سوء استفاده – توسط دشمنان مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترفند که به “مارپیچ سکوت” معروف است – و نویسنده در یکی از یادداشت های کیهان به آن پرداخته است – اولین بار در سال 1974 توسط الیزابت نوئل نیومن آلمانی در کتاب افکار عمومی – پوست اجتماعی معرفی شد. نحوه استفاده از این نظریه یکی از ده ها – و اکنون صدها – دوره آموزشی است که به روانپزشکان در اطلاعات آمریکا و اروپا و همچنین بسیاری از کارهای غول های رسانه ای سرمایه داری غربی مانند رابرت مرداک و برادران تدریس می شود. Warner “در این زمینه توسعه می یابد.

3- مارپیچ سکوت، دالانی فرضی و راهرویی است که دیوار آن را رسانه ها می سازند. استفاده از مارپیچ سکوت زمانی است که باورهای مردم با اهدافی که دشمن دنبال می کند همخوانی نداشته باشد. در این صورت دشمن عقاید اکثریت را سرکوب می‌کند و با استفاده از رسانه‌های در اختیار و روزنامه‌نگاران اجیر شده‌ای که استخدام می‌کند، سعی می‌کند باورهای اکثریت اقلیت و باورهای مورد نظر آنها را از آن خود کند. !
اگر دشمن موفق به استفاده از این ترفند شود، کمترین نتیجه آن خواهد بود که تعداد قابل توجهی از مردم (به استثنای توده های بزرگ ایرانی که حساب جداگانه ای دارند و به آن اشاره می کنیم) نظرات خود را اقلیت می دانند و دیدگاه خود را ترجیح می دهند. ابراز وجود نکنید و در این صورت فضای جامعه به نفع دیدگاه دشمن شکل می گیرد و خطرناکتر این است که نسل جدید از فضای موجود آدرس اشتباه دریافت کند!

4- آموزه های اسلامی می گوید «نماز والا» نفاق را از بین می برد. چرا؟ زیرا وقتی کسی با صدای بلند صلوات می فرستد، هویت خود را بیان می کند و هیئت عقاید و عقاید خود را نگه می دارد. نمونه آن خاطره سفر به اصفهان است که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد. بیست و سه نفر از حدود سی مسافر اتوبوس نماز می خوانند، اما چون صدای حاجت نمی آید حاجت خود را فرو می نشانند، اما وقتی پرچم نماز برافراشته می شود، می بینند که فقط در نماز نیستند. اقلیت، اما در اکثریت قریب به اتفاق از مسافران، آنها نماز نیستند.
5- ترفند مارپیچ سکوت اگرچه از دیرباز در ایران اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم هست، اما هر از چند گاهی با دیواری بلند و سد محکمی در برابر اعتقادات اسلامی ملت روبرو می شود و شکست می خورد از جمله موارد زیر: خواندن!
پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، ده ها میلیون نفر از مردم ایران اسلامی برای گرامیداشت مقام این شهید بزرگوار به صحنه آمدند و حماسه ای بزرگ از تشییع پیکر مطهر وی رقم زدند. این حضور حماسی و عظیم همه تبلیغات خصمانه را برای تضعیف ایمان ملت به اسلام و انقلاب و نظام از بین برد.
طرح توجیهی یارانه ها با تبلیغات شدید دشمنان خارجی و مهره های داخلی آنها مواجه شد، اما در کل جمعیت 85 میلیونی ایران اسلامی تنها چند هزار نفر در 14 استان به خیابان ها ریختند که بسیاری از آنها از یک سو و دیگری اراذل جلو را دید و عقب نشینی کرد.
اما به عنوان نمونه پایانی این امر می توان به سرود باشکوه، جذاب و احساسی «صلح سردار» اشاره کرد. این سرود از همان روزهای اول اجرای خود با تبلیغات گسترده دشمنان ریز و درشت بیرونی و داخلی مواجه شد، اما با وجود این تعداد هجمه، با استقبال پرشور مردم به ویژه نسل جوان و دهه نود مواجه شد. مردمی که سرود فرمانده را زمزمه نمی کنند. سلام فرمانده مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و از جهان اسلام فراتر رفته و همچنان به تسخیر دلها و حرکت سریع ادامه می دهد. گستره جامع و شتابان این سرود سندی قدرتمند است که نشان از ایمان عمیق و عشق مثال زدنی مردم از هر قشر به ایمان حضرت صاحب الزمان اروخنا لاترب مقدم الفداء دارد که تحقق آن در انقلاب اسلامی و سیستم از او سرچشمه می گیرد. در مَثَل، همان صلوات قوی است که دوستداران خدا و حبیب بقیة الله را در میدان به ندای پادشاهی کشانده است و خشم دشمن که مانند فریب است، دلیل دیگری است. از عظمت او

6- و حال این سوال پیش می آید که وقتی همه شواهد عمق و گستردگی اعتقادات اسلامی و انقلابی را در بین مردم نشان می دهد، چرا باید منتظر حماسه هایی مانند سه نمونه ذکر شده و سپس میزان عشق توده های بزرگ به اسلام باشیم؟ و سیستم؟ و چرا پرچم اعتقادات و هویت اسلامی و انقلابی خود را برافراشته نکنیم؟! ترفند جادوی مارپیچ سکوت، فریاد اعلام عقاید است، چیزی شبیه صلوات بلند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید