سند یک صفحه ای مسجد مقدس جمکران تحویل مدیریت مسجد شد


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910408

مراسم واگذاری سند مالکیت یک برگی مسجد جمکران با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خادم مسجد جمکران، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان اموال کشور برگزار شد. سازمان ثبت و اسناد، حیدر فتاحی معاون سازمان ثبت و جمعی از معاونین و مدیران دو مجموعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، مراسم تحویل سند مالکیت مسجد جمکران با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خادم مسجد جمکران، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان اموال و اموال کشور برگزار شد. مدارک سازمان ثبت، حیدر فتاحی معاون سازمان ثبت و جمعی از معاونین و مدیران دو مجموعه انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در این مراسم از رئیس و معاون سازمان ثبت احوال و تلاش های موثر اداره کل سازمان اسناد و املاک استان قم در انجام این کار ارزشمند تقدیر کرد و گفت: برخی از کارهای خیر جاودانه می شود. و خدمت به خانه خدا حسنه ای است که ثواب دارد. تا روز قیامت به مردم می رسد و خداوند آنها را در ثواب عبادت و اعمالی که مردم در آن انجام می دهند شریک می کند.

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گزارشی از روند صدور سند یک برگی به مسجد جمکران ارائه کرد و گفت: در ابتدا سند مالکیت یک برگی برای خود مسجد وجود داشت که این سند یک برگه بود. دارای سند و پلاک ثبتی مجزا به مساحت 62276000 مترمربع.

وی افزود: در خصوص سند ملکی محوطه مسجد که قسمت های مشترک 22 پلاک است ابتدا نقشه 22 پلاک تهیه شد و سپس متصرفات محوطه مسجد به مساحت 290 هزار و 12 مربع. مترمتر، همانطور که در قانون اعطای رأی صادر شد، بعداً سند مالکیت صادر شد.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به صدور سند جمعی مسجد و حریم آن به مساحت 354 هزار و 288 مترمربع معادل 35.5 هکتار و انجام سایر اقدامات مهم در این زمینه، تصریح کرد: : تهیه عکس های هوایی و ارتفتو و نقشه برداری از قلمرو جمکران و سپس ژئو ارجاع. با توجه به حدود 250 پلاک ثبتی به مساحت تقریبی 500 هکتار با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان جهت تایید به سازمان نقشه برداری ارسال شده و پس از دریافت و تطبیق مدارک اسناد مربوط به مسجد جمکران و خصوصی مالکان در نهایت تایید خواهند شد.

در این مراسم جایزه مسئول افتخاری مسجد جمکران توسط متولی مسجد به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون سازمان و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید