سند 2030 به صورت مخفیانه در کشور پیاده سازی می شود / اینترنت پاک؛ حق قانونی کودکان ایرانی


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823055

ملیحه صحبت لو گفت: متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان، سند 2030 به صورت کاملا محرمانه در کشور اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملیحه صحبت لو، کارشناس و تحلیلگر رسانه به تیتریک می گوید: «قدرت فضای مجازی در هدایت افکار عمومی به ویژه کودکان امری اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر تأثیر زیادی بر آسیب های جامعه دارد.

وی ادامه داد: امروز آسیب های زیادی به فضای مجازی در جامعه وارد شده است که با بی توجهی مسئولان می تواند جبران ناپذیر باشد.

لو با بیان اینکه قمار یکی از پر رونق ترین مشاغل غیرقانونی در فضای مجازی است، افزود: امروزه قمار در فضای واقعی به راحتی انجام می شود و عادی می شود.

این کارشناس تصریح کرد: کودکان در گروه های دوستان خود در فضای مجازی در سایه ناآگاهی والدین خود به شرط بندی روی یکدیگر تشویق می شوند.

وی افزود: بسیاری از گناهان و آسیب های خطرناک دنیای مجازی در دنیای واقعی عادی می شود که مهم ترین دلیل آن سهل انگاری والدین و اینترنت ناسالم است.

لو گفت: زمانی که تمایل به بچه دار شدن در جامعه الگو شد، هیچکس تصور نمی کرد که کودک آسیب ببیند و سرگرمی های او به دنیای مجازی ختم شود.

وی گفت: سواد رسانه ای کودکان از والدین آنها پیشی گرفته است. زمانی که والدین از فناوری عقب می مانند، کودکان به راحتی می توانند با سوء استفاده از آن در دنیای مجازی زندگی کنند.»

وی تاکید کرد: کودک نباید محتوای نامناسب دریافت کند زیرا منجر به جرم و فساد می شود. بنابراین مدیریت فضای مجازی و طبقه بندی دسترسی به اطلاعات باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان، سند 2030 به صورت کاملا محرمانه در کشور اجرا می شود.

لو گفت: اگرچه سیم کارت دانشجویی هرگز تایید نشده است، اما این موضوع مهمی است. در واقع افراد زیر 18 سال ممکن است یک سیم کارت به نام خود داشته باشند، اما مسئولیت قانونی بر عهده پدر و مادر است.

این کارشناس افزود: اگر دستگاه ها همت کنند می توان شبکه ویژه با سیم کارت دانشجویی یک ماهه ایجاد کرد اما آموزش و پرورش باید به میدان بیاید.

وی گفت: سیم کارت های کودکان می تواند اینترنت پاکی را در اختیار آنها قرار دهد، از سوی دیگر فرصت خوبی را برای ISP ها فراهم می کند تا فضای اینترنت سالمی را برای این جامعه هدف بالغ بر 25 میلیون نفر فراهم کنند.

لو گفت: باید محتوای متنوع، خوب و مناسب برای کودکان و نوجوانان تولید کنیم و از اکوسیستم تولیدکنندگان محتوای کودک در فضای مجازی حمایت کنیم.

وی گفت: وقتی محیط امن و دسترسی مناسب به فضای مجازی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم، نه تنها آنها را از آسیب محافظت می کنیم، بلکه آنها را قادر به رشد می کنیم.

وی با گسترش فساد در جامعه گفت: حمایت از کودکان در فضای مجازی یک ضرورت مسلم است.

لو در پایان گفت: «پیشگیری همیشه هزینه کمتری نسبت به درمان دارد. پس برای ساماندهی فضای آنلاین کودکان برنامه ریزی کنید تا برای خروج این گروه سنی از فساد هزینه های میلیاردی نکنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید