سنگفرش خیابان امام (ره) کار بدون پیمایش بود/ تصمیم نهایی نیازمند پیوست اخلاقی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بهرامی فرماندار شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات؛ وی در خصوص تصمیم نهایی در خصوص پیاده راه امام خمینی (ره) گفت: احداث پیاده راه در خیابان امام ذاتا اتفاق خوب و خوشایندی برای شهر سمنان است چرا که بافت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان حفظ شده است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: متاسفانه این اتفاق خوشایند در زمان نامناسب و بدون ضمیمه های تحقیقاتی و اطلاعاتی لازم رخ داد و زمینه اعتراض کسبه را ایجاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: برای پیاده شدن خیابان امام باید بازنگری در فعالیت کسبه ها صورت گیرد و فقط کسبه هایی در آنجا وجود داشته باشد که از قبل از عابران پیاده بهره مند شوند و آسیبی نبینند اما در حال حاضر برخی از مشاغل مانند مواد غذایی و لباس فروشی ها نیازهای روزانه مردم را تامین می کنند.

به گفته بهرامی، متأسفانه هنوز اطلاعات و مستندات دقیقی درباره تعداد مشاغل موجود در بازار سمنان، نوع فعالیت آنها و تعداد مالکان و مستاجران تهیه نشده است و باید ارزیابی های لازم برای تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

وی تصمیم نهایی در خصوص پیاده راه امام را منوط به تصویب طرح در کمیسیون ماده 5 استان سمنان و ارجاع آن به شورای عالی معماری و شهرسازی و الحاق ضمایم مربوطه می داند.

بهرامی تصریح کرد: البته مسئولان شهری نسبت به هدر رفت بیت المال و تخریب پیاده روهای خیابان امام بی تفاوت نیستند و موظفند با مصوبه شورای ترافیک شهرداری ظرف 10 روز نسبت به تعمیرات لازم اقدام کنند. .

استاندار سمنان با ابراز تأسف از مصالح به کار رفته در ساخت پیاده راه خیابان امام خاطرنشان کرد: طبق اخبار، استحکام مصالح باید به حدی می بود که یک کامیون با بار 20 تنی عبور می کرد و پیاده رو امروزی. مشکلات ناشی از رفتار غیرمسئولانه است. اینها برخی از افراد هستند.

بهرامی بر کارکرد فرهنگی و تاریخی این خیابان تاکید کرد و افزود: وجود بارگاه مقدس امامزاده یحیی (ع) و همچنین بافت تاریخی بازارهای سرپوشیده سمنان معضلی است که نباید از آن چشم پوشی کرد و باید اقدامات لازم را انجام داد. تبدیل این معبر به تقاطع فرهنگی مورد توجه قرار گرفت.

استاندار سمنان در پایان درخواست کرد در کنار الحاق اقتصادی و فرهنگی، الحاق اخلاقی برای رضایت متقابل مردم و کسبه پیاده راه امام در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید