سهرابیان: ایران مسئول توسعه قایق ها در غرب آسیا است/ عبدالرحیم: به حمایت ایران نیاز داریم


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808439

تفاهم نامه بین فدراسیون قایقرانی ایران و فدراسیون قایقرانی و قایقرانی عراق

روسای فدراسیون های قایق رانی و قایقرانی عراق با رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در دریاچه آزادی دیدار و تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی مجید صالح عبدالرحیم رئیس فدراسیون قایقرانی و تحسین علی احمد رئیس فدراسیون قایقرانی عراق که به همراه هیئت ورزشی ارشد به ایران سفر کرده اند صبح امروز از فدراسیون قایقرانی در دریاچه آزادی بازدید کردند. با علیرضا سهرابیان رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد. و مسئولان فدراسیون قایقرانی دیدار کردند.

در این دیدار، دو طرف تفاهم نامه همکاری برای انجام فعالیت های مشترک از جمله تبادل تجهیزات، اردوهای مشترک و همکاری در آموزش امضا کردند.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در این نشست گفت: از حضور مسئولان ورزشی به ویژه روسای فدراسیون قایقرانی عراق در این کشور بسیار خرسندیم. حضور دو رئیس فدراسیون قایقرانی در نشست شورای عالی ورزش عراق نشان از اهمیت قایقرانی در بین رشته های ورزشی دارد.

سهرابیان ادامه داد: با فدراسیون قایقران عراق همکاری می کردیم و برای راه اندازی کمپ آب آرام به دریاچه آزادی می آمدیم، آمادگی داریم با دوستان خود در عراق این همکاری را ادامه دهیم و گسترش دهیم.

وی در خصوص همکاری با فدراسیون های قایق رانی و قایقرانی عراق گفت: با رویکرد فدراسیون جهانی به ایران و اینکه فدراسیون ما مسئولیت توسعه قایقرانی در غرب آسیا را بر عهده دارد، قطعا آموزش ها و حمایت های فنی لازم را خواهیم داشت. عراق.”

سهرابیان افزود: آماده میزبانی از اردوهای ملی عراق در مناطق و مناطق مختلف هستیم و همچنین امکان همکاری شخصی و آنلاین در آموزش مربیان را داریم.

مجید صالح عبدالرحیم رئیس فدراسیون قایق رانی عراق نیز با ابراز خوشحالی از حضورش در ایران گفت: از استقبال گرم شما متشکریم و مفتخریم که با ایران سایلینگ به عنوان یکی از معروف ترین مجموعه های قایقرانی در آسیا همکاری می کنیم. “

مجید صالح عبدالرحیم ادامه داد: به حمایت ایران به ویژه در زمینه تجهیزات نیاز داریم و برگزاری اردوهای مشترک و استفاده از دانش مربیان ایرانی به قایقرانی عراق کمک می کند.

وی همچنین گفت: ورزشکاران و مربیان ایرانی همواره در مسابقات در کنار ورزشکاران عراقی بوده اند و به عنوان کشور همسایه همواره از حمایت آنها بهره مند بوده ایم.

عبدالرحیم تاکید کرد: می دانیم که ایران تجارت خوبی در تولید قایق و تجهیزات دارد و می خواهیم با تفاهم از تجهیزات ایرانی در قایقرانی عراق استفاده کنیم.

تحسین علی احمد، رئیس فدراسیون قایقرانی عراق نیز در این نشست گفت: قایقرانی عراق مانند ایران است و می توانیم در این عرصه در غرب آسیا با هم رشد کنیم. ما آماده هرگونه همکاری با ایران در این زمینه هستیم و از دانش مربیان و ورزشکاران ایرانی استفاده خواهیم کرد.

تحسین علی احمد همچنین گفت: ایران تجارت قایقرانی خوبی دارد و علاوه بر آن دریای شمال و جنوب ایران بهترین فضا را برای تمرین قایقرانی فراهم کرده است. ما می خواهیم ورزشکاران قایقرانی عراقی برای تمرین به ایران بیایند و از تجربه و دانش ورزشکاران و مربیان ایرانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: از نظر تجهیزاتی نیز در کنار ورزشکاران و فدراسیون ایران هستیم و زحمات آنها را به بهترین نحو جبران خواهیم کرد.

رؤسای فدراسیون های قایقرانی ایران و عراق پس از این دیدار از تمرینات رقبا در محل های دریاچه آزادی بازدید و از شرایط استقرار دائمی کمپ تیم های ملی قایقرانی در این دریاچه بازدید میدانی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید