سهمیه بنزین این گروه حذف شد؟

سهمیه بنزین این گروه حذف شد؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با ارائه توضیحاتی درباره افزایش قیمت بنزین در سال 1402 از آمادگی کامل برای عرضه سوخت در ایام نوروز خبر داد.

جلیل سالاری با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته سوخت 7 میلیاردی را از طریق جاده به نیروگاه ها انتقال دادیم، افزود: با این اقدام در شرایط عدم تعادل گاز امکان تامین سوخت پایدار نیروگاه ها فراهم شد. ظرفیت مخازن ذخیره سوخت در نیروگاه ها 5 میلیارد لیتر است.

وی به تامین 19 میلیارد لیتر سوخت مایع برای نیروگاه ها اشاره کرد و افزود: مصرف سوخت مایع در سایر بخش ها در سال جاری 63 میلیارد لیتر است که از طریق جاده، ریل و خط لوله جابجا شد.

وی با اشاره به اینکه کشور در سال گذشته سرمای بی سابقه ای را تجربه کرد، افزود: مصرف سوخت مایع نسبت به سال گذشته 2.5 میلیارد لیتر افزایش یافت و وظیفه توزیع آن بر دوش شرکت های حمل و نقل بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر عدم افزایش قیمت بنزین در بودجه امسال ادامه داد: قیمت بنزین در سال 1402 تغییری نمی کند.

سالاری تاکید کرد: پیش بینی لازم را در زمینه عرضه بنزین در نوروز انجام داده ایم. همچنین در محوطه ایستگاه، شرکت های پشتیبانی تعمیرات کارتخوان ها را هماهنگ کردند تا مشکلی پیش نیاید و کارت را به یک دارنده جایگاه دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه مصرف بنزین در ایام نوروز همواره رو به افزایش است، گفت: البته نوروز امسال مصادف با ماه مبارک رمضان است و ممکن است شاهد تغییراتی در مصرف سوخت باشیم.

وی میانگین مصرف بنزین در سال گذشته را 104 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: در شرایط عدم تعادل گاز در کشور در مجموع روزانه بالغ بر 315 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف شد.

سالاری ادامه داد: تامین سوخت یکی از اولویت های کشور است. سال گذشته عدم تعادل گاز در کشور بالا بود و لازم بود سوخت جایگزین برای صنایع و نیروگاه ها تامین شود. همچنین با توجه به افت فشار گاز در برخی نقاط کشور، نفت سفید و گاز مایع بین خانوارها توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی مصرف سوخت مایع در نیروگاه را داریم، گفت: با توجه به اولویت تامین سوخت مورد نیاز در داخل کشور در حوزه نیروگاهی. قانون بودجه و تکالیف مقرر در قانون بودجه، تامین فروش در بازار داخلی در 9 ماهه سال جاری نسبت به 9 ماهه سال قبل 133 درصد محقق شده است.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: اگرچه تامین سوخت در اولویت اول قرار دارد، اما برای حفظ ثبات عرضه سوخت، نیاز به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنعت پالایش است تا ورود سوخت به کشور از طریق سال های بعد

وی ادامه داد: البته همزمان با افزایش ظرفیت تولید، مصرف نیز افزایش یافته و اکنون 25 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که باید سهم مصرف را تامین کنیم. مدیریت مصرف یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید