سهم استان قزوین از شرکت های دانش بنیان در کشور تنها 2 درصد است.

وی افزود: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور تا سال 1404 باید 50 هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم اما اکنون تعداد این شرکت ها کمتر از هشت هزار شرکت است.

رئیس همایش شرکت های دانش بنیان کشاورزی گفت: استان قزوین از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان وضعیت خوبی ندارد و با وجود جایگاه صنعتی و کشاورزی تنها کمتر از 2 درصد را شامل می شود.

احمدی یادآور شد: در خوش بینانه ترین حالت حداکثر 6 درصد از شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند که سهم استان قزوین بین 2 تا 3 شرکت است که البته این ظرفیت پاسخگوی نیست. استان.

وی با تاکید بر هم افزایی درون استانی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک سازمان کارآمد باید زمینه پذیرش دانش پایه را فراهم کند و امکان ورود آنها به حوزه کشاورزی را فراهم کند.

این مسئول گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان ها تشکیل شده و در تلاش است تا اقتصاد مناطق را به سمت دانش بنیان سوق دهد. ما نداریم

ee640311 a13c 4cf3 ba59 c25b9dd64e83 خبر خاکستری


پردیس فناوری ها و نوآوری های کشاورزی در قزوین راه اندازی شد

احمدی با تاکید بر اینکه باید رویکرد جدیدی در حوزه تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان دنبال شود، اذعان داشت: بیشترین تمرکز در حوزه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، اختصاص دفاتر و فضای اداری شرکت هایی است که فعالیت های مربوط به شرکت های دانش بنیان است که کشاورزی متفاوت است و این شرایط در کم بودن تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه مذکور موثر است.

وی گفت: ایجاد پردیس فناوری و نوآوری کشاورزی در استان های کشور از جمله برنامه هایی است که در استان قزوین مصوب شده و به زودی راه اندازی می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از دلایل اصلی کاهش انگیزه شرکت های دانش بنیان برای ورود به این عرصه نبود فرصت های مالی و ضعف استفاده کنندگان از این بخش از جمله کشاورزی و دامداری است. خود ندارند.

احمدی افزود: پیش بینی می شود تا سال 2025 جمعیت جهان از هشت میلیارد نفر به یازده میلیارد نفر افزایش یابد. این معضل در کنار چالش ها و بحران هایی مانند خشکسالی، تغییرات اقلیمی، آسیب های اکولوژیکی و افزایش شوره زارها و مناطق بیابانی نشان می دهد که تا چه اندازه به استفاده از فناوری و دانش بنیان در کشاورزی نیاز داریم.

وی در پایان یادآور شد: باید بتوانیم از ظرفیت و قابلیت های بخش های دانش بنیان برای ایجاد کشاورزی دانش بنیان و گذار از کشاورزی سنتی به دانش بهره ببریم. نیاز به انتقال دانش و فناوری که جزء لاینفک دانش بنیان ها به حوزه کشاورزی است وجود دارد و هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس ایجاد بستر و تسهیل نقش شرکت های دانش بنیان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید