سهم استان کرمانشاه از تسهیلات بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه 2.515 میلیارد تومان است.


ساعت: 15:25
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887902

امیر حمزه حیدریان گفت: سهم استان کرمانشاه از تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۲ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان است که با توجه به توزیع شهرستان و اداره تعیین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، امیر حمزه حیدریان روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کل درآمدهای استان، اظهار داشت: امسال باید بتوانیم کل درآمد استان را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. 2.632 میلیارد تومان که نسبت به سال قبل 74 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان افزود: حدود 93 درصد از کل درآمد استان در سال جاری درآمد مالیاتی و 7 درصد غیر مالیاتی است که پلیس بیشترین سهم را از درآمدها دارد.

حیدریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 77 درصد از درآمدهای مصوب در دو بخش مالیات و درآمدهای غیر مالیاتی محقق شده است.

حبیب الوفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه اظهار داشت: اعتبارات بند ب تبصره 16 بر اساس نرخ بیکاری و شاخص جمعیت هر شهرستان توزیع می شود.

وفایی افزود: بر این اساس در هر استان با توجه به توان نهادهای ذیربط از جمله سازمان بسیج، بسیج سازندگی، ارتش، آستان قدس و … سهمیه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و مدیران باید در توزیع اعتبارات و اعتبارات بر اساس اولویت مناطق محروم، تعاونی ها و مراکز خلاق تصمیم گیری کنند.

بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه این جلسه اظهار داشت: بند ب تبصره 16 ظرفیت خوبی در راستای ایجاد اشتغال در بحث کسب و کارهای خرد است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که 4 درصد منابع کشور در اختیار استان کرمانشاه است، سهمیه خوبی برای این استان در نظر گرفته شده است.

باباخانی گفت: سقف تسهیلات برای هر نفر 250 میلیون تومان است که استقبال بیشتری می شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بیان کرد: یکی از ایرادات این تسهیلات مغایرت سقف فردی آن است و همچنین در حوزه کارفرمایان سقفی برای آن در نظر گرفته نشده است که باید این موضوع پیگیری شود.

وی اذعان داشت: سهم استان کرمانشاه از تسهیلات جزء 2 بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه 2.515 میلیارد تومان است که توزیع آن به تفکیک شهرستان و اداره تعیین می شود.

باباخانی تصریح کرد: برای هدفمندی تسهیلات باید بیمه را اجباری کنیم و کارفرمایان را نیز ملزم به داشتن بیمه اجتماعی کنند و در تسهیلات انفرادی الزام به بیمه روستایی و عشایری یا تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید