سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان دنبال شود/ لزوم توجه به حفاظت از فضاهای گردشگری و آثار تاریخی


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915081

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سهم حوزه گردشگری کشور باید استان به استان به صورت جدی رصد شود و سیاست های برنامه هفتم در حوزه صنایع دستی و گردشگری به ویژه استانی آن اتخاذ شود. در نظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک صبح امروز در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اراک افزود: شخصیت های بزرگی در استان مرکزی پرورش یافته است. و این استان ظرفیت خوبی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و هر کدام از شهرستان ها ظرفیت ارزشمندی دارند که در قله این ظرفیت ها بیت امام راحل خمین قرار دارد.

امام جمعه اراک گفت: صنایع دستی استان مرکزی برای هر روستایی حرفی برای گفتن دارد و وزارت میراث فرهنگی باید زمینه معرفی، تجاری سازی و صادرات آن را فراهم کند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سهم حوزه گردشگری کشور باید از استان به استان به صورت جدی رصد شود، افزود: باید بررسی شود که شاخص های تعیین شده در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه پنجم و ششم تا چه میزان بوده است. به دست آمده است.

وی تصریح کرد: سیاست های برنامه هفتم در حوزه صنایع دستی و گردشگری باید با جدیت دنبال شود و به سهم استانی آن توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: حفظ فضاهای گردشگری و آثار تاریخی از جمله بازار تاریخی اراک یک ضرورت است و باید مراقبت و مراقبت جدی شود و در صورت نیاز به مرمت لازم است. همکاری باید انجام شود.

دری نجف آبادی تاکید کرد: صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از جذاب ترین راه های ارائه فرهنگ و اصالت سرزمین و آغاز رونق گردشگری است که ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی دارد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: توسعه روابط و همکاری های بین المللی به ویژه تقویت روابط با عراق یکی از مهمترین وظایفی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی با تاکید بر نیاز به کادر تخصصی وزارت میراث فرهنگی افزود: در این راستا باید شبکه ای از کارشناسان و نخبگان در حوزه توسعه گردشگری ایجاد و از تمامی ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید