سهم لرستان از جهش مسکن 88 هزار واحد است/ کمبود زمین مهمترین مشکل برخی شهرها

ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790865

دالوند سهم استان لرستان از جهش مسکن را 88 هزار واحد عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، احمدرضا دالوند، وزیر راه و شهرسازی امشب در بازدید از فرودگاه هرم آباد گفت: وضعیت زیرساخت هایی که در استان داریم مناسب نیست و حضور وزیر راه در فرودگاه هرم آباد. استان و بررسی بسیاری از مشکلات را برای آنها برطرف می کند.»

وی افزود: یکی از الزامات عمومی در استان راه آهن است و کمتر مرکز استانی است که راه آهن نداشته باشد. لرستان یکی از استان هایی است که راه آهن آن در سال 92 راه اندازی شد و بنا به دلایلی کار متوقف شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: خط ریلی فعلی که این مرکز را از مرکز به جنوب کشور وصل می کند، قسمتی که از استان می گذرد، 80 سال پیش ساخته شده و دیگر ظرفیت تردد ندارد و اگر حادثه ای که انتظار داریم در این سفر و در این زمینه اتفاقات خوبی بیفتد.

دالوند با اشاره به جهش مسکن گفت: جهش مسکن یکی از ابتکارات دولت جدید است که طرح موفقی خواهد بود اما مشکل اصلی اکنون در استان داریم و نوعی چالش است که باید به آن رسیدگی شود. در حال تامین زمینی است که در مرکز استان وجود ندارد.”، با توجه به شرایط توپوگرافی مشخص است و در این مدت مطالعاتی انجام شده است.

وی گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدم که باید از دستگاه هایی با زمین کم استفاده کنیم و اگر جواب نداد چاره ای نیست اما در اکثر شهرها از جمله هرم آباد و دورود که در دورود این مشکل را داریم این مشکل را داریم. ظرفیت خوبی که تمام زیرساخت های لازم مهیا است باید گفت دورود بیشترین مستأجر را دارد.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در هرم آباد 78 هکتار زمین متعلق به ارتش است و آماده تبدیل آن به تفاهم نامه برای رفع مشکل هستند که در مجموع 88 هزار واحد سهمیه استان است.

دالوند خاطرنشان کرد: لرستان در زمینه زیرساخت ها از جمله جاده پلدختر مشکل داریم، اگر باران ببارد خطرناک است و باید چاره اندیشی شود. چهار خطه هم داریم که کار انجام شده و در برخی موارد فاجعه است، فراز و نشیب هایی دارد که در برخی موارد باید بسته شود.

وی با اشاره به فرودگاه خرم آباد خاطرنشان کرد: پرواز مشهد در فرودگاه کمترین توقع مردم این استان و بخش خصوصی است، البته در مسیر خرم آباد به تهران گاهی مشکلاتی پیش می آید که باید برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید