سهم مالر از اعتبارات سفر ریاست جمهوری کمتر از حد انتظار است/آهسته نرخ توسعه شهر در سال های اخیر


ساعت: 15:28
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887906

سلمان اسماعیلی گفت: از مجموع 14 هزار میلیارد تومان وام در نظر گرفته شده برای استان همدان، سهم ملایر 864 میلیارد تومان است و سهم ملایر کمتر از حد انتظار است و ملایر می توانست سهم بیشتری، حداقل دو برابر وام را جذب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان؛ سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر با اشاره به دستاوردهای سی امین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان همدان گفت: موفقیت کلی سفر رئیس جمهور به استان همدان است. به استان همدان 14 هزار میلیارد تومان وام و 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات بود.


وی افزود: بیشتر مصوبات در سال اول، تعدادی در سال دوم و مابقی اعتبارات در سال سوم پس از سفر که سال پایانی دولت سیزدهم است، توزیع می شود..


فرماندار ملایر با اشاره به سهم ملایر از سفر رئیس جمهور به استان گفت: از 14 هزار میلیارد تومان اعتبار، استان همدان، سهم ملایر در نظر گرفته شده است 864 یعنی یک میلیارد تومان.


وی بابیان اینکه سهم ملایر کمتر از حد انتظار است، تصریح کرد: ملایر می توانست سهم بیشتری را حداقل دوبرابر اعتبار جذب کند اما سهم ملایر از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور کم است..


اسماعیلی با اشاره به اینکه در سفر استانی رئیس جمهور به همدان اولویت با تخصیص اعتبار برای پروژه های بالاست. 50 وی گفت: با پیگیری نمایندگان در جلسات مختلف، اعتبارات مختلفی جذب شد، اما اعتبارات آن طور که شایسته ملایر بود توزیع نشد..


یکی از مهم ترین دلایل کمبود بودجه برای سفر رئیس جمهور استان به ملایر، کم کاری است. 12 وی از سال گذشته خبر داد و افزود: سرعت توسعه شهرستان در سال های اخیر بسیار کند بوده است.


فرماندار ملیر افزود: اعتبارات جذب شده از سفر ریاست جمهوری حدوداً می باشد 10 با بودجه سالانه شهر برابری می کند اما پروژه های نیمه تمام و رها شده رو به جلو است 20 در حالی که 30 درصد در میلی لیتر بسیار سخاوتمندانه است.


وی بابیان این مطلب گفت 30 این پروژه در شهرستان اعتبارات سفر رئیس جمهور را جذب کرد، تصریح کرد: سه پروژه بیمارستانی 500 بستر، نیروگاه و محور ملایر به خنداب شامل صدور پروانه ساخت و مصالح 23 بلند شد.


اسماعیلی با اشاره به جزئیات اعتبارات جمع آوری شده برای شهرستان گفت: از مجموع اعتبارات طرح های حمایتی بانوان 8 میلیارد تومان آموزش و پرورش 162 میلیاردها تومان بهداشت و درمان 25 میلیارد تومان پروژه های پژوهشی و دانش بنیان 106 میلیارد تومان، فرهنگی 4 میلیارد تومان انرژی 130 میلیارد تومان، کشاورزی 10 میلیاردها نفر، ورزش و جوانان 12 میلیارد تومان و مسکن و شهرسازی 450 میلیاردها تومان توزیع شد.


تویی بابیان اینکه سهم اعتبارات گردشگری استان در بخش کشاورزی بسیار کم است، تصریح کرد: ظرفیت میلیونی 1500 بودجه میلیاردی اما از شهری مثل تویسرکان که بیش از هزار میلیارد تومان اختصاص دارد، خیلی کمتر به ملایر اختصاص می یابد..


ملایر فرماندار بابیان اینکه شایستگی شهرستان همدان بیش از 4 1000 میلیارد تومان گفت: با وجود کمبود اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان، کار رها نشود و باید جذب شود. 864 میلیارد تومان تمام تلاشش را کرد.


وی با تاکید بر اینکه یکی از درخواست های جدی دولتمردان جذب اعتبارات و به ویژه بودجه های سنواتی است، گفت: برخی نهادها در شهرستان هیچ برنامه ای ندارند و هیچ افق و چشم اندازی برای خود در نظر نگرفته اند و نمی دانند چه می خواهند. انجام دادن. اصلا.


اسماعیلی بابیان اینکه دستور کار این اداره باید تحول آفرین باشد، گفت: عدالت محوری، توجه به مناطق نیازمند و حاشیه نشین، تکمیل پروژه های نیمه تمام و اولویت بندی اولویت های کاری مدیران..


وی گفت: باید به شهرهای کوچک توجه ویژه شود و مناطق حاشیه نشین در برنامه ریزی ها مورد توجه و اولویت ویژه قرار گیرند..


فرماندار ملایر گفت: در برخی موارد مشاهده شده که به دلیل عدم پیگیری مدیران بودجه شهرستان به شهرستان های دیگر رفته اند که اصلا قابل قبول نیست چرا مدیران پیگیری نمی کنند. اعتبارات و حق ملایر را بگیرند»..


وی افزود: جای تاسف است که مدیران نمی دانند چه بودجه ای دارند و یک مدیر باید بداند انتصابات بودجه دو دست کار اوست..


اسماعیلی بابیان اینکه یکی از مشکلات اساسی، سطح آمار است، افزود: 7 درصد اعلام می شود و باید پرسید چرا آمار اشتغال را تورم کردیم.


وی بیان کرد: مدیران باید آمار صحیح را اعلام کنند چرا که یکی از مهم ترین دلایل آن عدم توزیع اعتبار بود، این وضعیت خوبی است که استان و کشور را نشان داده است..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید