سه موقعیت 100 درصدی نگرفتیم / چرا در دربی چنین صحنه ای نسازیم؟

ساعت: 19:42
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798951

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنج گفت: امسال فقط می خواهیم از فوتبال لذت ببریم و درگیر رتبه و مقام نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ربیع پس از شکست دوبل تیم فوتبال مس رفسنجان مقابل استقلال درباره اشتباه عقیل کعبی در گل سوم حریف گفت: عقیل کعبی بازیکن خوبی است. دو سال گذشته برای ما خیلی سخت بود، اما بعد از اینکه بازی با تساوی 2-1 به پایان رسید، نتیجه باید 2-0 می شد. ما سه موقعیت 100 درصدی را به ثمر نرساندیم. امسال فقط می خواهیم از فوتبال لذت ببریم و درگیر رتبه و مقام نیستیم. حالا باید به فکر گرفتن مجوز حرفه ای باشیم (می خندد)

ربیعی بیان کرد: این پیروزی را به استقلال و هواداران محترمش تبریک می گویم و به تیم مس رفسنجان و تمام افرادی که امروز زحمت کشیده اند خسته نباشید می گویم. بازی از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود. نمی‌خواهم مثل سال‌های گذشته بگویم که اینجا بازی این‌طور بود و این‌طور بود و خوب نیست. اما پنالتی دوم استقلال در بازی این تیم با پرسپولیس رقم خورد که پنالتی نگرفتند.

وی افزود: در نیمه دوم به استقلال فرصت ندادیم. به حریف گل دادیم و آنها هم از روی پنالتی گل زدند. به تیم حریف تبریک می گویم اما اگر پنالتی دوم استقلال درست بود چرا در دربی چنین صحنه ای را نگذاشتند؟ در آنجا دو بازیکن با هم درگیر شدند. سلایق برای قضاوت متفاوت است. نمی خواهم در مورد داوری صحبت کنم، اما قبل از بازی قول داده بودم که فوتبال هجومی خود را بازی کنیم و تسلیم نشویم.

سرمربی رفسنجان گفت: بیش از 60 تا 70 دقیقه بازی را از بالا پرس کردیم و این دیدار را در زمین مدیریت کردیم. یکی از مواضع ما تیر خورد و یک به یک نخوردیم. به استقلالی ها خسته نباشید می گویم. به نظر من نباید باختیم، اما باختیم. این پیروزی را به استقلالی ها تبریک می گویم.

ربیع درباره اینکه آیا ورود سیستم VAR به فوتبال کشورمان ضروری است یا خیر گفت: 120 درصد. نقطه پنالتی تیم حریف در دقیقه 58 و زمان حمله ما رخ داد. این کار را سخت می کند. مس رفسنجان دومین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می کند و اگر بتواند استقلالی ها را در ورزشگاه آزادی تحت فشار بگذارد، عملکردش قابل تحسین است. اما من نباید تیمم را تحسین کنم، بلکه خبرنگاران و کارشناسان باید این کار را انجام دهند. می گویم یک پنالتی برای حریف بود که در چنین دربی اتفاق افتاد. در بازی ما با پرسپولیس هم همین صحنه رخ داد. ژست با ژست بیرون رفت، اگر برخوردی بین بازیکن ما و او بود، بعد از ضربه اتفاق افتاد. بازیکن ما به مهاجم حریف اجازه داد ضربه بزند و سپس به او ضربه بزند.

وی افزود: در نیمه دوم موقعیت های زیادی داشتیم. مجید علیاری مورد اصابت قرار گرفت و یک منبع در یک زمان گم شد. نمی خواهم چیزی بگویم که ارزش برد استقلال را زیر سوال ببرد چون تیم صادق و خوبی است. اگر تیم ما بتواند به استقلال فشار بیاورد هیچ چیز کمتر از برد ارزشی نخواهد داشت و برتری حریف کم می شود پس باید به استقلال تبریک گفت و بیشتر تلاش کنیم و بیشتر تلاش کنیم. البته نمایش ما مقابل استقلال ارزشمند بود.

سرمربی رفسجان کپر در خصوص اینکه تیمش دو بار دروازه استقلالی ها را که در ورزشگاه آزادی گل نزده بود باز کرد، گفت: دیگران در این مورد نظر بدهند.

ربیعی درباره عملکرد و اشتباهات رفسنجان در حفاظت مس توضیح داد: دفاع ما خوب است. امروز عقیل کعبی اشتباه کرد اما در این دو سال بازی خوبی برای تیم من انجام داد و من از این مدافع بی نهایت راضی هستم.» من اشتباهاً کعبی را قضاوت نمی کنم، وقتی می خواهیم از پشت بازی کنیم هم چنین اشتباهاتی رخ می دهد. پاس دادن و بازی از پشت و در این بین اشتباهاتی از این دست رخ می دهد. البته مس رفسنجان در پنج دقیقه اول بازی را خوب شروع نکرد و مشخص بود که تحت تاثیر حریف است.

وی خاطرنشان کرد: حریف قبل از پنالتی یک بار دیگر از ما عبور کرد. در عقب اشتباهاتی انجام می شد اما چون می خواستیم بازی کنیم چنین موقعیت هایی را به حریف ندادیم. سبک بازی استقلالی ها آبرومندانه است و نقشه آنها در نوک مهاجم است اما ما به حریف فرصت ندادیم. در واقع استقلال 3 گل از پایین ترین موقعیت به ثمر رساند. دو پنالتی که دومی جنجالی است و اشتباهاً گل خوردیم. از عملکرد خط دفاعی مان راضی هستم، چون امید چندانی به تیم مقابل ندادیم، اما همچنان در حال کار و رفع این نقاط ضعف هستیم.

سرمربی رفسنجان با بیان اینکه از عملکرد گادوین مانچا راضی هستم گفت: از عملکرد همه بچه ها راضی هستم. تیم ما امروز خودش را ثابت کرد. ما میانگین سنی پایینی داریم. لیست تیم بزرگسالان ما 16 نفره است که محمد انصاری نیز با این لیست مصدوم است. در واقع ما 15 بازیکن بزرگسال داریم و بقیه جوان و زیر 23 سال هستند. از همه مردممان مثل فراز امامعلی، محمد حسین کریم زاده، مجید علیاری، محسن آذرباد و … خوشحالیم با نهایت احترام برای استقلال، لیاقت 3 گل زدن و باخت را نداشتیم.

ربیعی در محوطه میکس ورزشگاه آزادی گفت: در بازی ما مقابل استقلال و پرسپولیس دو پنالتی بسیار مشابه مقابل مس گرفتند که بسیار کم اتفاق می افتد، بازیکن من قبل یا بعد از ضربه به تیر افقی زد؟ حرفی برای گفتن نیست و گفتیم پنالتی را گرفتیم و چهار موقعیت را از دست دادیم، شاید سهم ما این نبود که 2 گل بیشتر بزنیم اما مستحق باخت نبودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید