سه میلیون دلار برای مرد برهنه پوشیده از مدفوع پرندگان!

به گزارش CNN، این نقاشی که پیرمردی برهنه را نشان می دهد که روی چهارپایه نشسته است، به چند دلیل منحصر به فرد است. یکی از مهم ترین ویژگی های این اثر این است که یکی از دو تابلوی مهمی است که ون دایک از مدل های زنده کشیده است.

سه میلیون دلار برای مرد برهنه پوشیده از مدفوع پرندگان!

به گفته خانه حراج ساتبیز، این نقاشی احتمالا بین سال های 1615 و 1618 کشیده شده است. در آن زمان، ون دایک یک هنرمند جوان بود که با پیتر پل روبنس کار می کرد.

این نقاشی رنگ روغن اواخر قرن بیستم در مزرعه ای در کیندرهوک، نیویورک کشف شد. شخصی که آن را ارائه کرد آلبرت بی رابرتز بود، مجموعه‌دار آثار «گمشده» که مجموعه‌اش را «یتیم‌خانه‌ای برای هنر گم‌شده و نادیده‌گرفته» توصیف کرد.

به گفته مقامات ساتبی، رابرتز این نقاشی را تنها به قیمت 600 دلار خرید، اما اندکی بعد، سوزان جی، مورخ هنر. بارنز مقاله‌ای منتشر کرد که در آن اثر را به‌عنوان اثری «به‌طور شگفت‌انگیز» از It is Van Dyck معرفی کرد.

این تابلو سرانجام روز پنجشنبه 5 دی ماه به قیمت سه میلیون و 100 هزار دلار فروخته شد. بخشی از عواید حاصل از این حراج به بنیاد آلبرت بی رابرتز تعلق خواهد گرفت که از هنرمندان و موسسات خیریه حمایت مالی می کند.

آنتونی ون دایک هنرمند بلژیکی و یکی از بهترین نقاشان پرتره قرن هفدهم بود. در سال 1632 نقاش رسمی دربار چارلز اول انگلستان و اسکاتلند شد. این هنرمند علاوه بر نقاشی پرتره، در به تصویر کشیدن موضوعات اساطیری و موضوعات کتاب مقدس نیز تبحر داشت و توانایی های خارق العاده خود را در نقاشی نشان می داد. او همچنین یکی از مبتکران مهم نقاشی آبرنگ به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید