سه هکتار زمین در اختیار شهرهای آلاینده قرار می گیرد/ شهرداری ها، راه و شهرسازی نیز سهم خود را از آماده سازی پرداخت می کنند.

ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801820

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

عباس زاده با اشاره به اینکه سه هکتار از اراضی شهر آلاینده بیرجند با مشکلات اداری و قانونی برای تعیین تکلیف توسط اداره کل راه و شهرسازی مواجه است، گفت: با رفع مشکل این سه هکتار، مشکل تامین اراضی به وجود آمده است. برای 170 واحد متحد تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی؛ وی در جلسه بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند گفت: مصمم به ساماندهی صنوف آلاینده در مرکز استان هستیم و این موضوع با تکمیل و ارائه سیاست های تشویقی دنبال می شود.

به گفته وی، هزینه آماده سازی و قیمت زمین از موضوعات مهم برای صاحبان صنایع آلاینده است و در تلاش هستیم تا برای رفع این نگرانی مردم اقداماتی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مردم و صاحبان صنایع آلاینده این است که هزینه های آماده سازی باید به طور کامل توسط خود مردم پرداخت شود، گفت: آنها نیز باید سهم خود را از هزینه های آماده سازی شهر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم این جلسه هزینه ها بر اساس قیمت کارشناسی روز محاسبه و هر سهم تعیین می شود تا نگرانی مردم از بابت هزینه آماده سازی شهر کم شود.

عباس زاده با اشاره به نگرانی مالکان زمین در زمینه قیمت واگذاری زمین ادامه داد: طبق توافق از ظرفیت اداری و قانونی حداکثر استفاده را خواهیم کرد و رایزنی ها و هماهنگی های لازم برای فروش زمین در قیمت مناسب تر. . . ” مردم را ارائه دهید.

وی بیان کرد: موضوع ساماندهی صنوف آلاینده در شهر یکی از تکالیف و نیازهای قانونی مدیریت شهری است، لذا مدیریت شهری مجبور است این صنوف آلاینده را از سطح شهر حذف و به شهرها منتقل کند.

به گفته وی؛ در شهرستان بیرجند با توجه به آمار قابل توجه اصناف آلاینده، واگذاری این واحدهای صنفی اهمیت بیشتری دارد و نیاز به انتقال را چندین برابر می کند.

رئیس دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: تاکنون زمین مناسبی اختصاص یافته، مراحل قانونی طی شده و مسائل حقوقی مختلفی در میان است. . حل شده اند.”

به گفته وی؛ طرح پروژه که با ظرفیت مشاور ذیصلاح تهیه شده بود نیز تصویب و به مراجع قانونی ابلاغ شد.

عباس زاده گفت: بیشتر اقدامات زیربنایی و مقدمات انتقال طبقات آلاینده انجام شده و تعدادی از واحدها هم اکنون در حال بهره برداری و تعدادی نیز در حال ساخت هستند.

وی گفت: در حوزه زیرساختی با اقدامات خوبی که انجام شده تقریبا آب فریب خورده است، بیشتر کار برق انجام شده است، نزدیک های شهر آماده شده و مقداری هم انجام شده است. آسفالت شده

رئیس دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: چهار موضوع مهم در جلسه امروز با حضور مسئولان مسئول مطرح شد که باید تعیین تکلیف شود.

عباس زاده ادامه داد: سه هکتار از اراضی این شهرستان برای تعیین تکلیف از سوی اداره کل راه و شهرسازی با مشکل اداری و قانونی مواجه است، لذا مقرر شد با هماهنگی تمامی دستگاه های متولی این اقدام در اسرع وقت انجام شود. “

وی گفت: با رفع مشکل این سه هکتار مشکل تامین زمین 170 واحد صنفی حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید