سوء استفاده جریان های سیاسی از مسائل فضای مجازی/ دولت در کنار مجلس قرار گرفت


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822360

جدی گفت: در شرایط فعلی بهتر است دولت در مقابل مجلس بایستد تا طرح فضای مجازی زودتر اجرایی شود زیرا اگر طرح قانونی سازی فضای مجازی بخواهد ادامه پیدا کند باید ظرف 6 ماه اول جمع آوری شود. امسال «نه در مجلس یازدهم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه غیرعلنی پارلمان هفته گذشته، 120 نماینده پارلمان اروپا به بازگرداندن سیستم تنظیم مقررات خدمات سایبری، معروف به طرح حمایت از مصرف کننده فضای مجازی، به جلسه علنی پارلمان رای مثبت دادند. اتفاقی که منجر به اعتراض اعضای کمیسیون ویژه تحقیق شد. اعضای کمیسیون ویژه بر این باورند که رای گیری در جلسه غیرعلنی مجلس از نیروی قانونی لازم برخوردار نیست.

در همین راستا علی جدی نماینده شیروان و عضو کمیسیون صیانت از فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان درباره دلایل ابهام بودن طرح مربوط به این سازمان گفت: فضای مجازی: افکار عمومی خیر موافق این طرح است. در حالی که بین آنچه در متن طرح وجود دارد و واقعی و آنچه در افکار عمومی مطرح می شود تفاوت زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: از طرفی در این موضوع به دلیل اینکه افکار عمومی خیلی درگیر نیست، جریان های سیاسی که به دنبال جلب افکار عمومی هستند، چه این طرح به نفع مردم و چه به نفع نظام باشد، نمی خواهند هزینه کنند. البته برخی از این جریانات که ریشه سوء استفاده آنها از فضای مجازی است، نمی گذارند افکار عمومی واقعیت ها را بداند!بنابراین بحث ساماندهی فضای مجازی پیچیده تر شده و این پیچیدگی باعث شده تا کار انجام نشود. به سرعت.


چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد

نماینده شیروان در خصوص عدم شفافیت در ارائه اخبار و اظهارنظرها به مسئولان ذیربط گفت: البته بسیاری از مسائل شفاف است و در کمیته مشترک عملاً تمامی جلسات به صورت زنده پخش می شد و هیچ چیز پنهانی نبود که پنهان بماند. از انسان ها، اما آنچه در فضای مجازی در بین انسان ها اتفاق می افتد با واقعیت بسیار متفاوت است.

جدی یادآور شد: جریانی به دنبال پنهان کردن واقعیت طرح است تا فروشگاه و دستگاه آنها باقی بماند! در غیر این صورت اگر واقعیت های طرح برای مردم روشن شود مطمئن باشید با اجرای طرح اتفاقات خوبی برای مردم خواهد افتاد و همراهی بیشتری خواهند داشت. متأسفانه عده ای در مجلس در شرایط فعلی بی تاثیر نیستند و در این زمینه بد کرده اند و حتی در برخی موارد دروغ گفته اند که در نهایت مردم را نسبت به این موضوع حساس کرده است.


دولت باید در کنار مجلس باشد

طرح ساماندهی فضای مجازی علاوه بر انتقاد از افکار عمومی و کارشناسان مربوطه، مورد انتقاد دولت یازدهم قرار گرفت و پس از تصویب در کمیسیون تلفیق مجلس، دولت اعلام کرد که این طرح دارای مشکلات اساسی است که باید به آن رسیدگی شود.

علی جدی با اشاره به اختلافات کمیسیون ویژه با دولت گفت: زمانی که این طرح در کمیسیون بود و کلیات آن تصویب شد، هم وزارت ارتباطات، هم شورای عالی فضای مجازی و هم مرکز پژوهش ها نظر کامل خود را اعلام کردند و ما آن را اجرا کردیم. دلایلی که چرا خلاصه کردن این طرح خیلی طول کشید.

وی ادامه داد: در واقع نظرات دولت در مورد این طرح عملا مطرح شد و در جلسات حضور داشتند و ما در جلسات آنها بودیم. در شرایط فعلی بهتر است دولت در کنار مجلس باشد تا این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود. طرح ساماندهی فضای مجازی اگر بخواهد جلو برود باید در شش ماهه اول سال تشکیل شود وگرنه امید چندانی به تشکیل آن در مجلس یازدهم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید