سودهای غیرمعمول عاملی برای هدایت مجدد سرمایه گذاری های گران / خارجی به حمل و نقل است


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842635

آیت الله ناصری، رئیس نماز جمعه یزد گفت: یکی از دلایل گرانی سودهای نامتعارفی است که تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان به قیمت کالاهای خود اضافه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری یزد گفت: موضوع اقتصاد برای همه کشورها بسیار مهم است، زیرا زندگی در کشورها در اقتصاد است، اما سبک اقتصادی ما متفاوت است. از دنیا.”

وی گفت: سال ها سیاست اقتصادی کشور ما تجارت بوده نه تولید و سال هاست که مصرف کننده محصولات کشورهای دیگر بوده ایم.

ناصری با اشاره به سبک غلط اقتصادی و تجاری که در کشور ما حاکم است، افزود: سود تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان بسیار بالا و بعضاً غیرعادی است و به این روش عادت کرده اند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سود حاصل از محصول باید عادی و بر اساس ضوابط تعیین شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد بیشتر هزینه ها حذف می شود.

وی ادامه داد: این روند حتی سیستم بانکی کشور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد به گونه ای که تولیدکننده یا واردکننده ای که سودهای نامتعارف دریافت می کند مشکلی با وام های با سود بالا ندارد و بانک ها تمایل بیشتری به پرداخت این تسهیلات دارند.

ناصر تاکید کرد: قیمت گذاری کالاها و کالاها باید تنظیم شود و اگر از چرخه گرانی و سودهای نامتعارف جلوگیری نشود، اقتصاد کشور با مشکلات جدی تری مواجه خواهد شد.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مالیات و بودجه استان یزد گفت: استان یزد به دلیل حسن نیت مردم همواره مالیات هایی بالاتر از برنامه ریزی شده پرداخت کرده است اما در زمان تخصیص بودجه برای این امر. استان، این مشکل کمتر رایج است. توجه جلب می شود.

وی همچنین بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی در یزد تاکید کرد و گفت: علاوه بر تسهیل و تسریع فعالیت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی، باید مراقب برخی سرمایه گذاری ها نیز باشیم.

ناصری گفت: سرمایه گذاری خارجی نباید تنها در صنعت و معدن متمرکز شود، بلکه باید در حوزه حمل و نقل ریلی، نیروگاهی و … نیز جذب شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست گفت: روند سرمایه گذاری در کشور و در نتیجه در استان یزد کند شده و الگوی پس انداز نیز تغییر کرده و کمتر شاهد حمایت از تولید هستیم.

محمد دهگان منشادی گفت: اگر بتوانیم سبک زندگی اقتصادی مردم را به نحوی ارتقا دهیم می تواند به تجمیع منابع کمک کند که برای پیشبرد این موضوع نیازمند همکاری ائمه جمعه هستیم.

وی افزود: موضوع برقراری عدالت مالیاتی نیز در دستور کار اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد قرار دارد و مردم می توانند اعتراض خود را نسبت به مالیات تعیین شده برای آنها مطرح کنند تا تجدید نظر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید