سود سهام 2 یا 3 بار در سال تقسیم می شود

سود سهام 2 یا 3 بار در سال تقسیم می شود

روز جدید اکبر حیدری سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سهامی خاص با اشاره به افزایش چشمگیر سود سهام عدالت گفت: سعی می کنیم سالی دو یا سه نوبت سود تقسیم شود. سیاست دولت تعیین حداکثر سود و توزیع آن است.

اکبر حیدری سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت با بیان اینکه در جریان تخصیص سهام شرکت های سرمایه پذیر به پرتفویی از سهام در سال 1385، تلاش شد تا با ارزش ترین سهام به سبد سهام مردم تخصیص یابد، گفت: سودآوری یکی از بیشترین موارد است. دلایل مهمی برای ارزش این سهام، و در این میان شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت مدت هاست که هم در توزیع سود و هم در ثبات ارزش پیشرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به دو هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت تنها برای شرکت های بورسی بوده است. در سال جاری با توجه به جلسات برگزار شده، برآوردها نشان می دهد که سودآوری شرکت های سبد سرمایه ای افزایش چشمگیری داشته است.

سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری با بیان اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تشویق مردم به ماندگاری در سرمایه گام برداریم، تصریح کرد: در این راستا سیاست دولت شناسایی حداکثر سود است. و برای تشویق مردم به ماندن در سهام و استفاده طولانی مدت از درآمد حاصل از آن دارایی توزیع کنید.

وی درباره زمان اجرای دو برابر شدن سود سهام سرمایه گفت: روند برگزاری مجامع شرکت های بورسی بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال ادامه خواهد داشت. در این راستا در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که سود سهام عدالت در اسفند ماه برگزار می‌شود، اما تلاش می‌کنیم تا بازه زمانی تقسیم سود را دو یا سه بار در سال افزایش دهیم تا از حجم مراجعات مردم کاسته شود. اگر مردم نیازهای فوری مالی دارند، می توانند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سود گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های گذشته با آن مواجه بودیم، کم کاری دولت برای فرهنگ سازی در بین سهامداران به ویژه سهامداران بود. آزادسازی سهام عدالت پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب در سال 1398 محقق و انجام شد، اما آنچه که گاه آزادسازی تلقی می شود، در واقع تجاری سازی سهام عدالت است که نه در سیاست های کلان برنامه ریزان است و نه در سیاست های کلان. در بین کارشناسان بازار سرمایه به ویژه در دوره رکود بازار توصیه نمی شود.

سخنگوی انجمن شرکت های سرمایه گذاری خصوصی افزود: سیاست و تلاش دولت تشویق مردم به حفظ سهام است اما در عین حال برای کسانی که در شرایط اضطراری هستند این حق وجود دارد که سهام خود را نقد کنند و باید وجود داشته باشد. به طور خلاصه در این مورد اساسنامه آزادسازی سهام به دلیل مشکلاتی که بر خلاف اصل 44 و قانون تجارت داشت توسط شورای عالی بورس اصلاح می شود و پس از اصلاح، ابزاری در اختیار شورای عالی بورس قرار می گیرد. تامین نقدینگی سهام

دیدگاهتان را بنویسید