سورپرایز دولت برای دریافت کنندگان کمک هزینه آیا پس از اجرای کالابرگ یارانه نقدی از بین می رود؟

سورپرایز دولت برای دریافت کنندگان کمک هزینه  آیا پس از اجرای کالابرگ یارانه نقدی از بین می رود؟

مجری کاتالوگ محصولات الکترونیکی اطمینان دارد که هیچکس از اجرای این طرح یارانه ای بریده نخواهد شد و کاتالوگ محصولات الکترونیکی برای حمایت از معیشت و حمایت از سبد غذایی خانوار اجرا می شود.

حمید فرداد با اشاره به اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک در سه استان مرکزی قزوین و گیلان گفت: مردم این سه استان می توانند از تمامی فروشگاه های موجود خرید کنند.

وی از تمامی فروشگاه های این سه استان دعوت کرد تا در صورت تمایل به عضویت در سامانه، اپلیکیشن شما را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کنند.

به گفته مجری طرح کاتالوگ الکترونیک، ثبت نام و فعال سازی تمامی فروشگاه های این سه استان آغاز شده و اعتبار مردم اخذ می شود تا بتوانند خرید کنند.

فرداد با اشاره به وجود برخی ابهامات از سوی مردم در خصوص این طرح، اظهار کرد: ممکن است عده ای نگرانی برای مراجعه به سامانه داشته باشند، اما با اطمینان اعلام می کنیم که این طرح کاملا اختیاری است و یارانه هیچکس قطع نمی شود و خانوارها می توانند. مبلغ را یک ماه زودتر دریافت خواهند کرد یارانه خود را خرج می کنند.

وی با اشاره به لیست اقلام مشمول این طرح در خصوص ارزش ریالی سبد، گفت: سبدی شامل 10 قلم شامل ماست، شیر، پنیر، شکر و شکر، ماکارونی، کره مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ، 530 هزار تومان قیمت دارد که اگر این مبلغ بنا به دلایلی با احتساب تورم احتمالی به 550 هزار تومان برسد، سهم مردم همان 235 هزار و 750 تومان است که در جدول ثابت می ماند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری رفاه ایران در گفت و گوی تلویزیونی درباره جهت گیری گسترش و اجرای این طرح در سایر استان ها گفت: تلاش بر این است که با حفظ تناسب کار در سراسر کشور، سرعت کار انجام شود. طی این هفته سه استان گیلان، قزوین و مرکزی علاوه بر هرمزگان فعال می شوند و سپس طرح را در سطح کشور تبلیغ خواهیم کرد.

فرداد تاکید کرد: چشم انداز ما رسیدن به پوشش 100 درصدی طرح است تا کل کشور را به حداقل مطلوب برسانیم اما برای فعال سازی همه فروشگاه ها باید مراحل خودمان را طی کنیم.

وی درباره اعتبار پیش بینی شده برای اجرای پروژه در سال 1402 نیز گفت: این پروژه در سال آینده ادامه پیدا می کند یا خیر، سیاسیون باید پاسخگو باشند زیرا مجری کار ما هستیم اما به نظر می رسد ادامه داشته باشد. در حال حاضر بحث های کارشناسی در حال انجام است و امیدواریم مجلس موفقیت این پروژه را بررسی کند و آن را با دولت در میان بگذارد.

به گزارش ایسنا، گام اول طرح صورتحساب الکترونیکی در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا شده است. بر اساس گزارش ها، تعداد تراکنش ها در هرمزگان به حدود 4000 تراکنش رسیده و در 14 روز گذشته 1.5 میلیارد خرید از طریق سامانه انجام شده است که نقطه قوت و موفقیتی شایسته برای اجرای این طرح تلقی می شود.

در حاشیه جلسه شورای دولت، سید سلطان مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتصال سه استان گیلان، قزوین و مرکزی به پروژه الکترو جوهر کالابرگ و با هماهنگی با فروشگاه های زنجیره ای خبر داد. در آینده نزدیک شکل ملی پروژه کالابرگ ایجاد خواهد شد که الکترونیکی را اجرا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این طرح تا پایان سال در سراسر کشور اجرا می شود و دولت قصدی برای حذف یارانه نقدی ندارد اما داشتن فاکتور الکترونیکی یک تکلیف قانونی است.

به گفته وزیر کار، این طرح اختیاری است و مردم می توانند کاتالوگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و قیمت ها بر اساس تعرفه شهریور 1400 تعیین شده است. دولت قصد دارد از ارز نیمایی برای کالاهای اساسی استفاده کند و افزایش قیمت در این زمینه منطقی نیست.

در حال حاضر مردم چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز متصل به شبکه شما (شبکه ملی اعتبار) برای خرید اقلام ضروری از این اعتبار استفاده کنند. لازم به ذکر است این طرح برای فروشندگان مواد غذایی، لبنیات، پروتئین ها، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف اجباری نیست می توانند با مراجعه به نرم افزار بازار و مایکت و یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب اپلیکیشن خود اقدام کنند. » و برای اتصال به این سامانه از پنل فروشنده ثبت نام کنید.

تسویه و واریز خریدهای اعتباری مشابه تسویه حساب با فروشندگان از طریق دستگاه کارتخوان است و به گفته مدیر پروژه الکترونیک کالابرگ، اتصال به این پروژه کاملا رایگان بوده و فروشندگان نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند. پول خرید کالا نیز در مدت 48 ساعت به حساب فروشنده یا بازرگان واریز می شود.

نحوه خرید 10 قلم کالای ارائه شده در کاتالوگ الکترونیکی به این صورت است که در این طرح اعتبار سپرده به صورت نقدی قابل برداشت نیست و تنها 10 قلم کالای اساسی را می توان با آن خریداری کرد. در واقع یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار برای خرید 10 قلم کالای در نظر گرفته شده در این طرح به حساب شخص (سرپرست) واریز می شود و امکان پذیر نیست. برداشت پول نقد. هر سرپرست خانوار می تواند تا سقف مبلغ یارانه نقدی به تعداد افراد خانوار خرید کند که مانند خریدهای عادی با کارت بانکی انجام می شود که بخشی از یارانه کالا از اعتبار حساب یارانه کسر شده و مانده از آن کسر می شود. حساب بانکی سرپرست خانوار و بیستم هر ماه مانده وام به حساب سرپرست واریز می شود. در صورت عدم تمایل به خرید کالاهای الکترونیکی، باز هم امکان پرداخت یارانه واریزی ماه های بعد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید