سورپرایز وزیر برای معلمان دوست داشتنی در این تاریخ

سورپرایز وزیر برای معلمان دوست داشتنی در این تاریخ

ارزشیابی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. رتبه بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید با آن آشنا باشند و بر اساس رتبه بندی معلمان در چهار گروه طبقه بندی می شوند و حقوق آنها بر اساس آن تعیین می شود. رتبه بندی معلمان در پایان آبان ماه سال گذشته تصویب شد. رتبه بندی معلمان برای همه معلمان در یکی از ردیف های زیر هنر انجام می شود. ماده 3 این قانون و طبق مقررات آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون.

وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای اعلام کرد که تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان مهر آفرین از مهر 1401 خواهد بود.

در حالی که دیروز یوسف نوری; وزیر آموزش و پرورش از مذاکره با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای رفع ابهامات رتبه بندی معلمان مهرآفرین خبر داد اما با ابلاغ معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دهم. بهمن ماه 1401. در استانها، تاریخ اجرای رتبه معلم در واقع از مهرماه 1401 اعلام شد.

آموزش و پرورش معتقد است در بند 9 قانون بازپرداخت حقوق و دستمزد کشوری و وظیفه‌ای و مستمری بگیران، زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان از تاریخ اول مهر 1401 تعیین شده است.

این در حالی است که سید بهزاد 22 آذر امسال درگذشت. معاون قوانین مجلس در پاسخ به نامه حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تکلیف رتبه بندی معلمان مهرآفرین گفت: با توجه به اینکه قانونگذار در بند 9 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در شرایطی بود که از شرط آزمون مجدد برای معلمان طرح مهر آفرین چشم پوشی کرد و احساس کرد که آنها نیز مانند سایر معلمان مورد ارزیابی ویژه قرار می گیرند، بنابراین ارزشیابی معلمان طرح مهر آفرین نیز انجام شد. مطابق تبصره 3 ماده 6 قانون نظام رتبه بندی مورخ 31 شهریور 1400 اعمال می شود.

در حال حاضر حدود 80 هزار معلم مهرآفرین به مشکلات پیش آمده بر سر راه طبقه بندی خود معترض هستند و تعدادی از آنها با تماس با خبرگزاری از عدم توجه آموزش و پرورش به این معضل گلایه دارند. مانند سایر معلمان از 31 شهریور 1400 نفر نمره می گیرند اما مشکل نمره دهی 80 هزار نفر از این معلمان همچنان پابرجاست.

رتبه بندی معلمان بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد ضمن تشکر از همکاری شبانه روزی همکاران در ستاد، استان ها و مناطق، افزود: برخی از مناطق و استان ها عملکرد بسیار خوبی داشته اند. به خوبی در صدور دستورات؛ اما متاسفانه برخی از آنها آنطور که انتظار داشتیم از فرصت آبان ماه استفاده نکردند. بنابراین در 2 هفته آینده باید دوبرابر تلاش کنیم تا مزایای رتبه بندی به طور کامل تثبیت شود و به موازات آن ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه برای افراد پیگیری شود، قابل ذکر است همانطور که مشخص و مشخص شد. پیش از این مسئولیت صدور تصمیم در خصوص طبقه بندی موضوعات، تسریع و دقت در کار و حسن اجرای امور مربوط به مدیران مناطق و مدیران کل استان ها، وزارتخانه نیز باید نقش تنظیم و تسهیل گری خود را ایفا کند. در این راستا تا به خواست خداوند هم رضایت شغلی معلمان محقق شود و هم کیفیت آموزش و پرورش محقق شود.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، متن آیین نامه طبقه بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت های دولت باید توجه به فرهنگیان باشد و در این راستا رتبه بندی معلمان در حال اعمال است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

پاسخنامه فیش حقوقی آبان ماه آموزش و پرورش فرهنگیان را بخوانید.

منصور نجفی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کانال اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام به تشریح ابهامات فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان پرداخت.

نجفی گفت: در این مرحله برای همکاران عزیزی که بعد از تاریخ 1400/06/31 بازنشسته شده اند بنا به تاکید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی تصمیمی صادر نشده است. انشاءالله در آذرماه این امکان فراهم می شود.

به گفته وی، در خصوص همکاران انتقال موقت یا دائم، با توجه به نیاز مبادله پرونده انتقال بین مناطق مبدأ و مقصد، عمده کار انجام شده است، اما در موارد متعددی به دلیل مشکلات اطلاع رسانی، امکان پذیر نبود. برای صدور سفارش و تا یک ماه آینده کار می کند مشکل نیز حل شده است.

نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه لازمه قضاوت مستلزم اطلاع افراد تمام وقت است، در برخی موارد به دلیل کسر ساعت امکان صدور حکم وجود نداشت. این افراد نیز در آذرماه مشکلی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید