سوزاندن بدترین راه برای مدیریت زباله های کشاورزی است


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877213

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

فرحناز اقبالی کلهر گفت: جرسوزی بدترین راه برای مدیریت پسماندهای کشاورزی است و باعث آلودگی هوا و گسترش آتش در عرصه های طبیعی و آتش سوزی جنگل ها می شود و از سوی دیگر میکروارگانیسم های مفید خاک را از بین می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز اقبالی کلهر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از تنوع اقلیمی مناسبی برخوردار است، برداشت محصول از اواخر فروردین تا خردادماه از مزارع استان انجام می شود.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماند و آیین نامه این ماده، مدیریت پسماندهای کشاورزی باید توسط کشاورزان انجام شود.

وی گفت: کشاورزان باید تا حد امکان ضایعات کشاورزی را بازیافت کنند که این امر هم از نظر اقتصادی و هم در حاصلخیزی زمین کشاورزی آنها در سال های آینده کمک خواهد کرد.

اقبالی کلهر گفت: از سوی دیگر با توجه به خشکسالی های اخیر کمباین ها و کمباین ها اقدام به برداشت کاه و برداشت آن از قسمت های زیرین می کنند. مابقی ضایعات کشاورزی را نیز کشاورزان محلی با قیمت مناسب برای چرا مصرف می کنند.» دام خریداری می شود که باعث برداشت خوبی از این زمین می شود.

وی گفت: سوزاندن بدترین راه برای مدیریت پسماندهای کشاورزی است و باعث آلودگی هوا و گسترش آتش در مناطق طبیعی و آتش سوزی جنگل ها و همچنین از بین بردن میکروارگانیسم های مفید خاک می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید