«سوشون» ابتدا به سینماها می رود/ نسخه ای که با «وضعیت مهدی» رخ داد.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891116

در حالی که اخبار منتشر شده از پروژه جدید نرگس آبیار به نام «سوشون» حکایت از ساخت اولین سریال وی برای پخش از تلویزیون بومی داشت، به نظر می رسد این کارگردان قصد دارد فیلم «سوشون» را ابتدا روی اکران سینما بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نرگس آبیار که فیلم «ابلق» او این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، از یک سال پیش درگیر پروژه ای شده است که لوکیشن آن در شیراز، «باغ عفیف آباد» را برای او انتخاب کرد و مشکلات زیادی را برای او به وجود آورد. اعتراض دوستداران میراث فرهنگی به دلیل آسیب دیدن بخشی از بنای این باغ زیبای تاریخی، وی مجبور به ارائه توضیحاتی شد تا تاکید کند که خود نیز دغدغه میراث فرهنگی را دارد و امیدوار است کمی از تاریخ و فرهنگ این باغ تاریخی را معرفی کند. مردم و معماری شگفت انگیز شیراز، بیایید این کار را انجام دهیم.

این فیلمساز در سال 1398 مجوز ساخت «سوشون» بر اساس رمان معروف سیمین دانشور را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و پروژه خود را آغاز کرد و در حالی که تقریباً در پایان کارش بود، هفته گذشته به او اطلاع دادند که اعضای هیئت پروانه ساخت ساترا (سامانه تنظیم رسانه کامل صوتی و تصویری) با طرح سریال سوشون به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی موافقت کردند. این در حالی است که درخواست سازندگان این اثر برای دریافت پروانه ساخت در قالب «فیلم بلند» در سایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد ثبت شده است و به نظر می رسد آبیار و قاسمی قصد دارد نسخه سینمایی «سوشون» را اکران کند.

با ثبت این درخواست جدید می توان گفت که تولید و نمایش دو نسخه سینمایی و سریالی پروژه های ویدئویی پدیده ای است که با توجه به هزینه های سنگین تولید و شاید بازگشت سرمایه از این پس شاهد آن خواهیم بود. در اکران فیلمسازان را تشویق کرده است که به فکر اقتباس از سینما باشند، آثارشان باید در قالب‌های مختلف باشد.

در این مورد، چند روز پیش مهران برومند، تهیه کننده فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به ایسنا گفت: این فیلم طی ماه های آینده در سینماها اکران می شود و سپس در قالب اکران خواهد شد. مجموعه ای از پنج قسمت در یک بستر اینترنتی

پیش از این فیلم «وضعیت مهدی» نیز شرایطی مشابه داشت و در حالی که هادی حجازی فر مشغول ساخت این سریال بود، ناگهان اعلام شد که نسخه سینمایی جداگانه ای از این مجموعه در جشنواره فیلم فجر شرکت خواهد کرد که پس از آن در سینماها اکران شد. سال..

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید