سومین دوره جشنواره ملی قرآن «بهترین پناهگاه» در البرز برگزار می شود/ بالابردن سواد قرآنی خانواده ها; مهمترین هدف جشنواره


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840796

اکرم شورگشتی گفت: سومین دوره جشنواره قرآنی «بهترین پناهگاه» برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و جوان در کرج برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم شورگشتی رابط قرآنی خواهران استان در این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: سومین جشنواره قرآنی سرپناه برتر در سه گروه سنی کودک، نوجوان و نوجوان در کرج برگزار می شود. جوانان

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره با حضور مسئولان استانی در 15 ماه مبارک رمضان رونمایی شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان تیرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شورتسی افزود: کودکان 3 تا 9 سال می توانند در 8 رشته قصه گویی، شعر خوانی، نقاشی، حفظ عمومی (با محوریت سوره ماون)، دعا خوانی، حکمت خوانی، مجلسی خوانی و اذان در این مسابقه شرکت کنند.

این ارتباط با قرآن بیان کرد: نوجوانان 10 تا 15 ساله می توانند در حوزه های قرائت ادعیه، قرائت دعا، اذان، پادکست قرآن، ترتیل خوانی مجلسی، خاطره خوانی در جشنواره شرکت کنند. تمرکز بر سوره فجر) و تلاوت تلاوت.

وی گفت: جوانان 16 سال به بالا می توانند در این مسابقات در رشته های نهج البلاغه، ذکر عمومی (با محوریت سوره جمعه)، خوشنویسی، مقاله نویسی، ترتیل مجلسی، ترتیل خوانی و … شرکت کنند. اذان.»

این مسئول گفت: تمامی رده های سنی نیز می توانند در قسمت وصیت نامه حاج قاسم، نامه 31 نهج البلاغه و مسابقه کتابخوانی (قرآن، کتاب مقاومت) شرکت کنند.

شورگشی با بیان اینکه این جشنواره با 26 عنوان طراحی و پر شده است، افزود: حدود سه میلیارد ریال برای تهیه جوایز این جشنواره در نظر گرفته شده است تا شاهد مشارکت بیشتر مردم و اهدای جوایز به شرکت کنندگان بیشتری باشیم.

نماینده رسمی جشنواره ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره نام، نام خانوادگی و نام شهر خود را به سامانه پیامکی 10000114261 ارسال کنند و پس از آن سامانه به صورت خودکار پیامی حاوی آدرس سایت و کانال های خبری مربوط به جشنواره. ارسال می کند. بنابراین از مردم برای شرکت در جشنواره دعوت می شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های جشنواره آموزش روخوانی قرآن کریم به منظور افزایش سطح سواد قرآنی مردم به ویژه خانواده های استان البرز و کشور است.

شورگشچی تاکید کرد: برگزیدگان جشنواره به بنیاد نخبگان استان البرز معرفی می شوند تا بتوانیم در مسیر پیشرفت و توسعه این افراد و بروز اتفاقات خوب در حوزه قرآن کریم گام برداریم.

سخنگوي قرآني گفت: با توجه به اينكه ايران كشوري اسلامي است، انتظار مي رود مردم اين كشور بتوانند به راحتي قرآن كريم را بخوانند، اما در آموزش و پرورش كارايي خوبي ندارد، لذا در نظر داريم از اين جشنواره با استفاده از Put the استفاده كنيم. تکنیک های مجازی مردم در راه آموزش قرآن کریم و ثواب در این زمینه.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: افرادی که در این جشنواره شرکت کنند گواهینامه سازمانی معتبر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید