سومین دوز واکسن تاج مانند دوز اول، دوم یا استرازنکا / تقویت کننده فقط برای واکسن های آدنوویروسی است.

ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793350

ناصر خسروی گفت: آن دسته از افرادی که در نوبت اول سینوفارم، برکات یا بهارات را تزریق کردند و سه ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است، ترجیحاً همان واکسن تزریقی نوبت اول و دوم یا استرازنکا را دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خسواری فوق تخصص عفونی در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: گروه هدف دریافت سومین نوبت واکسن کراون افراد بالای 40 سال هستند.

وی افزود: گروه هدف بالای 40 سال با توجه به نوع واکسن دریافتی در وهله اول باید نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی ادامه داد: افرادی که برای اولین بار سینوفارم، برکات یا بهارات را تزریق کرده اند و سه ماه از تزریق واکسن آنها می گذرد، به احتمال زیاد همان واکسنی را که برای بار اول و دوم و یا استرازنکا تزریق کردند، دریافت می کنند.

خسروی گفت: افراد 40 تا 60 ساله که واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را دریافت کرده اند، دوز یادآور تزریق نکنند.

وی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این دوز برای افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک را دریافت کرده اند یا بالای 60 سال سن دارند، توصیه می شود.

این فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: دوز تقویت کننده بسته به نوع واکسن دریافتی باید در دوز اول و دوم تزریق شود تا افرادی که سینوفارم، برکت و بهارات را پس از 6 ماه دریافت کرده اند برای افراد 18 تا 40 سال، شما ترجیحاً باید همان واکسن را دریافت کنید که اولین دوز است.
خسروی گفت: دوز تقویت کننده برای افرادی که برای بار اول و دوم آسترازنکا یا اسپوتنیک تزریق کرده اند پس از 6 ماه آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس (افراد بالای 18 سال) است.

وی با اشاره به گروه های هدف برای دوزهای تقویت کننده تاکید کرد: کادر بهداشتی، افراد پرخطر ساکن مراکز نگهداری، افراد مقیم سرای سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی ساکن مراکز نگهداری و کارکنان این مراکز، جانبازان بالای 50 درصد قربانیان جنگ شیمیایی تنفسی، افراد دچار نقص ایمنی، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی، بیماران پیوندی، بیمارانی که داروهای سرکوبگر یا سرکوبگر سیستم ایمنی دریافت می کنند، یا بیماران دچار نقص ایمنی، بیماران مبتلا به ام اس و. واکسن

این فوق تخصص عفونی گفت: واکسن های غیرفعال (سینوفارم، برکات و بهارات) در حال حاضر سه دوز هستند. برای تزریق یادآور (تقویت کننده) اقدام کنید.

خسروی گفت: در حال حاضر هیچ مدرک علمی مبنی بر دریافت نوبت چهارم واکسن کراون وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید